ترامپ: درباره مداخله انتخاباتی صحبتی با پوتین نداشتم

به گزارش سهندبلاگ، رئیس جمهوری آمریکا که برای اولین بار از زمان انتشار گزارش بازرس رابرت مولر با پوتین تلفنی گفت وگو کرد، با لحنی تند به خبرنگاران گفت حرفی از مداخله انتخاباتی به میان نیامد.

ترامپ: درباره مداخله انتخاباتی صحبتی با پوتین نداشتم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران کاخ سفید می گفت صحبت مختصری از گزارش رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات با رئیس جمهوری روسیه به میان آمد، اما زمانی که کریستن وکر از ان بی سی پرسید که آیا ترامپ به پوتین درباره عدم مداخله هشدار داده است، به او گفت: خیلی گستاخی!

ترامپ که دوباره با همین سوال روبرو شد، گفت: ما درباره آن صحبتی نکردیم. واقعا حرفی در این مورد نزدیم. در عوض در خصوص مسائلی نظیر ونزوئلا، کره شمالی و کنترل تسلیحات هسته ای با جزئیات صحبت کردیم.

به گفته ترامپ، وقتی حرف گزارش مولر زده شد، پوتین خنده ای کرد و گفت: اول بزرگ نمایی کردند و آخر سر چیزی از آن درنیامد. رئیس جمهوری آمریکا گفت با ارزیابی پوتین درباره گزارش مولر موافق است.

پیش از این سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود در تماس تلفنی طولانی رهبران روسیه و آمریکا گزارش مولر به صورت بسیار، بسیار کوتاه مورد گفت وگو نهاده شد.

مشاوران ترامپ زیر سوال رفتند

دونالد ترامپ همچنین گفت پوتین اصلا به دنبال مداخله در ونزوئلا نیست و در واقع با این سخنان، موضع مشاوران خودش را که از تقویت نیکولاس مادورو به دست مسکو گلایه داشتند، زیر سوال برد. ترامپ در کنار نخست وزیر اسلواکی در کاخ سفید گفت: او اصلا به دنبال مداخله در ونزوئلا نیست، جز اینکه می خواهد اتفاق مثبتی برای ونزوئلا بیفتد. من هم همین حس را دارم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، ایالات متحده به ارسال یاری های انساندوستانه به ونزوئلا امید دارد. او اضافه نمود: معتقدم گفت وگوی بسیار مثبتی با رئیس جمهور پوتین درباره ونزوئلا داشتم.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می گردد که مقام های ارشد دولت او از روسیه و کوبا بابت حمایت از دولت مادورو انتقاد می نمایند چرا که واشنگتن از خوان گوآیدو به عنوان رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا حمایت می نمایند و آنها مقابل آمریکا نهاده شدند.

با این حال سخنگوی کاخ سفید در کوشش برای تقویت موضع ترامپ گفت، او کوشش داشته است تا آنچه پوتین گفته است بازگو کند، همین! ساعاتی پیش از اظهارات ترامپ، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری گفت: مادورو به خاطر حمایت روسیه و کوبا و تنها به دلیل حضور نیروهای خارجی در ونزوئلا به قدرت چنگ زده است. ، ایسنا

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1523

به "ترامپ: درباره مداخله انتخاباتی صحبتی با پوتین نداشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: درباره مداخله انتخاباتی صحبتی با پوتین نداشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید