وعده نو تاج درباره حضور بانوان و VAR در لیگ برتر فوتبال

به گزارش سهندبلاگ، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش از مراسم قرعه کشی فصل نو لیگ برتر فوتبال مطرح نمود: طبق قوانین نو، بازیکنان خارجی کم کیفیت در لیگ کم شدند و باشگاه ها باید از بازیکنان خارجی خود در بازی ها بهره ببرند و نمی توانند او را نیمکت نشین نمایند. تاج بعلاوه به عدم لژیونر شدن بازیکنان ایرانی در دو سال گذشته اشاره نمود و ابراز امیدواری است این مسئله بهبود پیدا کند.

وعده نو تاج درباره حضور بانوان و VAR در لیگ برتر فوتبال

لیگ بیست و سوم

با قوانین تازه هزینه در صرفه جویی ها اجرا شده است. لیگ سال جاری جوان شده و بیش از 19 بازیکن بالای 23 سال تیم ها نمی توانند داشته باشند و همین مسئله کاری خواهد نمود تا بازیکنان جوان وارد چرخه لیگ برتر گردد و مقدار دوندگی بالاتر برود و به تیم های ملی بزرگسالان و امید یاری خواهد نمود.

سال جاری لیگ برتر به شدت تحت نظر و دید سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و امید است. سال های قبل گفته می شد که توجه به لیگ برتر کم است ولی الان این موضوع بیشتر شده و سرمربیان تیم های ملی این کار را هر هفته انجام می دهند و همین هم موجب پویایی لیگ برتر خواهد شد.

مساله داوری

بحث داوری و دقت و چیدمان داوری بهتر خواهد شد و مورد انتظار ما است و امیدواریم در لیگ آینده بحث داوری و اشتباهات تاثیرگذار داوری به حداقل برسد. کمیته داوران به 80 داور رسیده و به یک سوم سال گذشته رسیده که همین مسئله موجب افزایش فعالیت داوران در لیگ برتر خواهد شد.

مسئله داوری سال جاری تا مقدار زیادی حل خواهد شد و شخصا امیدوارم VAR سال جاری در لیگ برتر داشته باشیم. حتی اگر در اوایل لیگ اتفاق نمی افتد، در ادامه شاهد این تکنولوژی باشیم. هرچند فدراسیون در کوشش است در شروع لیگ VAR را داشته باشیم. امیدوار بودم یک نفر بگوید موانع نیاوردن این سیستم چه چیزی است ولی ما با این مشکل روبرو هستیم. فدراسیون فوتبال با یاری فیفا در کوشش است تا این مسئله حل گردد ولی هیچ مجموعه ای در پی رقم خوردن این اتفاق نیست؛ در حالی که یکی از ضرورت های لیگ برتر در فصل تازه داشتن VAR است.

تیم امید

در برنامه سال جاری فیفا دی ها، لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت های آسیا، برنامه تیم امید ایران و ... دیده شده و انتظار داریم همه باشگاه ها تیم های ملی و به ویژه تیم امید همکاری داشته باشند.

حضور بانوان

سال جاری یکی از شاخص های ممتاز نسبت به لیگ های گذشته، از ورود بانوان در استادیوم ها استفاده خواهیم کرد. بعضی استادیوم ها مثل نقش دنیا، سیرجان، فولادشهر، فولاد خوزستان، شهید وطنی و ... زیر ساخت لازم را دارند و امیدواریم در فصل تازه شاهد حضور بانوان باشیم. دولت روی زیرساخت استادیوم ها کار نموده و روی زیرساخت استادیوم آزادی کار می نماید و امیدواریم در استادیوم آزادی نیز حضور بانوان را ببینیم.

برخورد با بی انضباطی

کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف جلسات منظمی داشتند که سال جاری سعی داریم سال جاری با بی انضباطی ها در همان شروع برخورد گردد و امیدواریم با یاری این کمیته ها به طور جدی کار را پیش ببریم.

حق پخش تلویزیونی

امیدوارم آخرین سالی باشد که درباره حق پخش تلویزیونی صحبت می کنیم. بنده اطلاعاتی دارم که فکر می کنم در چند ماه آینده صدور مجوز حرفه ای ای اف سی و فیفا خواهد بود و ملزم می نمایند که همه باشگاه ها برای حق پخش، قرارداد خود را ارائه نمایند. بنده انتظار و خواهشم این است تا مدیران دولتی در مصوبات خود این بند را ببینند چون در غیر این صورت نمی توانیم تیمی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم و حتی تیم ملی متضرر می گردد. امیدوارم ما و صداوسیما متضرر نشوند. برنامه منظمی را پیشنهاد دادیم که اگر اجرا گردد، هیچکس متضرر نخواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19295

به "وعده نو تاج درباره حضور بانوان و VAR در لیگ برتر فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده نو تاج درباره حضور بانوان و VAR در لیگ برتر فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید