طرز تهیه بورک تره فرنگی به روش ترکیه ای (تور ارزان ترکیه)

به گزارش سهندبلاگ، بورک تره فرنگی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی کشور ترکیه است که با مواد ساده ای درست می گردد.

طرز تهیه بورک تره فرنگی به روش ترکیه ای (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مواد لازم برای 4 نفر

خمیر یوفکا 4 عدد

پنیر پیتزا به میزان کافی

مواد لازم میانی

تره فرنگی8 عدد نازک

هویج2 عدد

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

روغن مایع و پولبیبر به میزان کافی

مواد لازم برای سس

کره50 گرم

روغن مایع125 میلی لیتر

آب1 لیوان بزرگ

مواد لازم برای رومال

زرده تخم مرغ1 عدد

کنجد به میزان کافی

طرز تهیه بورک تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه بورک تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار تره فرنگی ها به خوبی شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده گردد، سپس آنها را به مقدار یک انگشت برش داده و به صورت رشته رشته خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را شسته و پوست آنرا کاملا جدا می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و میزانی روغن مایع به آن می افزاییم تا کمی گرم گردد.

مرحله سوم

در ادامه تره فرنگی ها را درون تابه ریخته و کمی تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس هویج را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا هویج نیز نرم و سرخ گردد. حالا میزانی نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزیجات درون تابه را به مدت 1 تا 2 دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مواد میانی خنک شوند.

مرحله پنجم

زمانی که مواد میانی کاملا خنک شد، میزانی پنیر پیتزا به تابه اضافه نموده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منطور کره را به روش بنماری روی حرارت کتری ذوب می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه روغن مایع را به همراه آب به کاسه حاوی کره اضافه نموده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا یک ورقه خمیر یوفکا روی سطح کار گذاشته و تمام سطح آنرا به سس آغشته نموده و خمیر را از وسط تا می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر را مجددا به میزانی سس آغشته نموده و خمیر را با عرض 10 سانتی متر به صورت نواری برش می زنیم. حالا میزانی از مواد میانی انتهای خمیر ریخته و خمیر را به صورت سمبوسه جمع می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه روی خمیرها را با میزانی سس رومال نموده و درون سینی می چینیم، سپس به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت نمایند. در این فاصله سینی فر را با میزانی روغن مایع چرب نموده و با کاغذ نسوز می پوشانیم.

مرحله نهم

15 دقیقه قبل از اتمام استراحت بورک ها، فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم گردد. پس از گذشت این زمان بورک ها را درون سینی می چینیم و روی آنها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله دهم

حالا میزانی کنجد به صورت پخش روی آنها ریخته و سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا بورک ها به مدت 25 دقیقه درون فر بمانند و کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان در صورت احتیاج گریل را روشن می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم روی بورک ها به مدت 2 تا 3 دقیقه گریل شده تا طلایی و خوشرنگ گردد. در نهایت بورک های پخته شده را از فر خارج نموده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18612

به "طرز تهیه بورک تره فرنگی به روش ترکیه ای (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه بورک تره فرنگی به روش ترکیه ای (تور ارزان ترکیه)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورک تره فرنگی به روش ترکیه ای (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید