ضریب ایمنی پرواز در فرودگاه ها افزایش می یابد

به گزارش سهندبلاگ، تهران (پانا) - ساخت و راه اندازی ساختمان مانیتورینگ فرودگاه بیرجند، استریپ سازی باندهای پروازی و انجام مطالعات آب های سطحی از جمله اقدامات اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی در جهت افزایش ضریب ایمنی فرودگاه های استان است.

ضریب ایمنی پرواز در فرودگاه ها افزایش می یابد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بزرگ طهماسبی، مدیرکل فرودگاه های استان گفت: با توجه به تغییر و تحول در ساختار اقتصاد دنیای، حمل و نقل هوایی به یک گزینه بسیار مهم در کسب سرمایه تبدیل شده و 90 درصد از سفرهای گردشگری در سطح دنیا به وسیله حمل و نقل هوایی است و واردات و صادرات نیز به وسیله هواپیماهای باربری غول پیکر انجام می گردد. این امر نشان می دهد که برقراری ارتباط به وسیله راه های بین المللی هوایی صندلی مهمی را در تجارت بین الملل کسب نموده و ایمنی در حمل و نقل هوایی بسیار حایز اهمیت است.

طهماسبی با بیان اینکه برقراری ایمنی، رکن اصلی حمل و نقل است، عنوان نمود: با توجه به اهمیت بالای ایمنی حمل و نقل هوایی کنوانسیون هایی بین کشورهای دنیا تنظیم شده که مهمترین آن تاسیس سازمان دنیای هواپیمایی کشوری (ایکائو) است که این سازمان جهت بهبود ایمنی در حمل و نقل هوایی کارشناسانی را به کشورهای مختلف ارسال و با برگزاری کلاس های آموزشی آنها را برای رویارویی با سوانح و خطرات احتمالی آماده می نماید. همچنین این کارشناسان تمام سوانح گذشته را آنالیز می نمایند و به ریشه یابی علل حادثه های قبلی می پردازند. سپس با ارایه برنامه هایی جامع به پیشگیری از سوانح بعدی یاری می نمایند.

به گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: در این اداره کل اقدامات موثری برای افزایش ضریب ایمنی پرواز در فرودگاه ها اجرا شده که از جمله آنها می توان به ساخت و راه اندازی ساختمان مانیتورینگ، استریپ سازی باند های پروازی و انجام مطالعات آب های سطحی فرودگاه بیرجند، اجرا و راه اندازی شبکه فیبر نوری فرودگاه طبس، بهسازی جاده های دسترسی به سایت های یاری ناوبری فرودگاه های استان، انجام فلایت چک دستگاه های یاری ناوبری فرودگاه های بیرجند و طبس، نوسازی ساختمان RCAG فرودگاه بیرجند، خرید دو دستگاه خودروی مدرن اداره کل آتش نشانی جهت فرودگاه های بیرجند و طبس، ایمن سازی سطوح پروازی فرودگاه های استان و پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند اشاره نمود.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13937

به "ضریب ایمنی پرواز در فرودگاه ها افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب ایمنی پرواز در فرودگاه ها افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید