شهاب سنگ 100 کیلویی کمیاب که در کانادا سقوط کرد، عکس

به گزارش سهندبلاگ، دیجیاتو نوشت: 9 ژوئن 1952، شهاب سنگ Abee ساعت 11:05 شب در آلبرتای کانادا سقوط کرد. شهاب سنگ Abee به عنوان کندریت انستاتیت با نوع پترولوژیک 4 طبقه بندی می گردد. این تنها نوع این شهاب سنگ خاص در دنیا است که بر زمین سقوط نموده است.

شهاب سنگ 100 کیلویی کمیاب که در کانادا سقوط کرد، عکس

این سنگ فضایی تقریباً 107 کیلوگرم وزن داشت و در یک مزرعه گندم پیدا شد.

مانند بیشتر کندریت های انستاتیت، برجسته ترین کانی در Abee انستاتیت است. انساتیت یک پیروکسن فقیر از آهن است که در کندرول ها و ماتریکس اطراف آن یافت می گردد.

کانی های کیلیت و نینینجریت برای اولین بار در Abee کشف شدند. وجود نینینجریت معمولاً یک شاخص مطمئن است که یک شهاب سنگ کندریت انستاتیت EH (با آهن بالا) است، نه انستاتیت کندریت EL (کم آهن).

بعضی اثرات از بلورهای ریز مگنتیت یافت شده در پوسته همجوشی Abee، نتیجه گرمایش و اکسیداسیونی است که در طی عبور آتشین کوتاه آن از جو زمین اتفاق افتاده است. ظاهراً مدت ها قبل از برخورد شهاب سنگ با زمین نیز، Abee ضربه های شدید و گرمای دگرگونی را تجربه نموده بود.

اکنون بخشی از آن در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک به نمایش گذاشته شده است. به گفته این موزه، دانشمندان فکر می نمایند شهاب سنگ هایی مانند Abee در نزدیکی خورشید تشکیل شده اند، جایی که حاوی آب کمی بود یا اصلاً آب ندارند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19208

به "شهاب سنگ 100 کیلویی کمیاب که در کانادا سقوط کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهاب سنگ 100 کیلویی کمیاب که در کانادا سقوط کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید