راز موفقیت یک معلول جسمی و حرکتی در کنکور تجربی سال 98

به گزارش سهندبلاگ، دانش آموز پیروز معلول جسمی حرکتی کنکور علوم تجربی سال 98 با تأکید بر اینکه دانش آموزان در انتخاب رشته فقط به هدف خود فکر نمایند، گفت: اگر هدف معین شده باشد و افراد برای دستیابی به آن پشتکار داشته باشند هیچ محدودیتی نمی تواند مانع از پیروزیت گردد.

راز موفقیت یک معلول جسمی و حرکتی در کنکور تجربی سال 98

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، زهرا نامور رتبه 38 رشته علوم تجربی آزمون سراسری سال 98 در همایش علمی و جشن تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی و برتر کنکور 98 به مهمترین دلایل موفقیت خود برای کسب رتبه برتر در این گروه آزمایشی اشاره نمود و گفت: من مبتلا به بیماری اس ام ای(نوعی بیماری هیستروفی عضلانی) هستم که از هشت سالگی درگیر این بیماری شدم و از 10 سالگی نیز از جایگاه چرخدار استفاده نموده ام اما هیچ کدام از این محدودیت های ناشی از معلولیت جسمی و حرکتی نتوانسته مانعی در راه رسیدن به هدفم باشند چرا که اگر فردی برای خودش هدفی مشخص کند از تمامی توانمندی ها برای دستیابی به آن استفاده می نماید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل خودم انتخاب می کنم، گفت: اگرچه علاقه اصلی من برای حضور در رشته دانشگاهی رشته های فنی و ریاضی بود اما به دلیل بعضی شرایط از جمله بازار کار نامناسب رشته های گروه آزمایشی علوم ریاضی ترجیح می دهم رشته پزشکی را انتخاب کنم چرا که هم امنیت شغلی بهتری دارم و هم اینکه می توانم به کسانی که همانند من با بیماری و معلولیت جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم می نمایند کمکی داشته باشم.

رتبه 38 گروه آزمایشی علوم تجربی همچنین در مورد استفاده از کلاس های آمادگی کنکور قبل از شرکت در آزمون سراسری نیز گفت: در آزمون های آزمایشی یکی از موسسات خصوصی حضور پیدا کردم. قطعا عدم حضور در این کلاس ها و آزمون ها نمی تواند مانعی برای موفقیت دانش آموزانی که برای خودشان هدف مشخص نموده اند، گردد چرا که ما هر ساله افراد موفقی را می بینیم که از لحاظ شرایط مالی و... در شرایط دشواری به سر می برند اما توانسته اند از روستاهای دورافتاده و مناطق محروم رتبه های تک رقمی و برتر آزمون های مختلف را کسب نمایند.

نامور همچنین با تأکید بر اینکه موفقیت در توسعه مالی کشور بدون توجه به رشته های علوم فنی و ریاضی امکان پذیر نخواهد بود، گفت: متأسفانه امروزه شرایط به گونه ای است که دانش آموزان از حضور در این رشته ها به دلیل نابسامان بودن بازار اشتغال و آینده شغلی منصرف می شوند همچنان که من به رغم تمامی علایقی که به این رشته داشتم به دلیل همین نگرانی نتوانستم به سمت علاقه ام حرکت کنم.

این دانش آموز شیرازی همچنین در توصیه به دانش آموزانی در حال انتخاب رشته برای حضور در دانشگاه ها هستند گفت: تنها توصیه ای که می توانم به این دانش آموزان داشته باشم این است که رشته های متناسب با علاقه خود را انتخاب نمایند و اگر نتوانستند جایگاه مورد نظر را کسب نمایند از شکست هراسی نداشته باشند چرا که همیشه هر شکستی باعث خواهد شد گام های بعدی محکم تر برداشته گردد و باید این شکست ها فرصتی برای تقویت توانمندی دانش آموزان باشد. بنابراین این افراد به هیچ عنوان از دستیابی به هدف ناامید نشوند.

منبع:ایسنا

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3016

به "راز موفقیت یک معلول جسمی و حرکتی در کنکور تجربی سال 98" امتیاز دهید

1 کاربر به "راز موفقیت یک معلول جسمی و حرکتی در کنکور تجربی سال 98" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز موفقیت یک معلول جسمی و حرکتی در کنکور تجربی سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید