خبرنگاران 60 درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی اردبیل تحقق یافت

به گزارش سهندبلاگ، اردبیل - خبرنگاران - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده 60 درصد تعهد اشتغال در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان محقق شد.

خبرنگاران 60 درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی اردبیل تحقق یافت

به گزارش خبرنگاران ، محمدرضا شایقی روز سه شنبه اظهارکرد: تعهد اشتغال شهرستان اردبیل در سال گذشته ایجاد اشتغال برای 460 نفر بوده که برای بیش از 260 نفر اشتغال زایی شده و پس از راستی آزمایی اشتغال این افراد تایید شده است.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان اردبیل که گردشگری را تعطیل کرده و باعث تعدیل نیرو در این بخش شده بود، در حوزه صنایع دستی اداره شهرستان اردبیل توانست 60 درصد تعهد اشتغال خود را محقق کرده و در سامانه رصد اشتغال و پنجره واحد اشتغال به ثبت برساند.

شایقی ادامه داد: امسال نیز با توجه به شعار سال توسعه اشتغال و حمایت و پشتیبانی از طرح ها در حوزه های سه گانه این اداره در اولویت بوده و تلاش می کنیم تا برای تحقق این مهم برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.

بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالازبافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13276

به "خبرنگاران 60 درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی اردبیل تحقق یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی اردبیل تحقق یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید