خبرنگاران کرونا مانع بروز حادثه برای گردشگران پارک النگ دره گرگان شد

به گزارش سهندبلاگ، گرگان - خبرنگاران - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت که تعدادی درخت پوسیده سرپا خشک و آفت زده در بخشی از جاده اصلی و سلامت پارک جنگلی النگ دره گرگان سقوط کرد اما به دلیل اعمال ممنوعیت حضور گردشگران در این تفرجگاه به دلیل شیوع کرونا، خسارتی در پی نداشت.

خبرنگاران کرونا مانع بروز حادثه برای گردشگران پارک النگ دره گرگان شد

علی اصغر نیکویی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: قرق بانان مستقر در این پارک جنگلی بلافاصله در محل حضور یافته و تنه و شاخه های درختان سقوط نموده را که موجب بسته شدن جاده اصلی و سلامت شده بود پس از برش به مکان دیگر منتقل کردند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان هر ساله درختان پوسیده و آفت زده سرپا خشک خطر آفرین و حادثه ساز در پارک جنگلی النگدره گرگان را با هدف ایجاد امنیت جان و برطرف خطر و حادثه برای استفاده هرچه بهتر گردشگران از این تفرجگاه جمع آوری می نماید.

آخرین مرحله این طرح اواخر فصل پاییز سال 98 انجام شد که علاوه بر شاخه زنی درختان در جهت جاده سلامت، با همکاری شهرداری افزون بر 300 اصله درخت پوسیده و حادثه ساز نشانه گذاری شده در سطح پارک قصع و جمع آوری شد.

پارک جنگلی النگ دره به مساحت 185 هکتار در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در جهت جاده ناهارخوران قرار گرفته است.

این منطقه جنگلی با آب و هوایی کم نظیر حداقل 10 درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت است و جایی مناسب برای بازدید و سپری کردن تعطیلات به شمار می رود.

النگ دره در دامنه جنگل های انبوه شمالی قرار گرفته است که از پوشش درختان جنگلی برخوردار بوده و مهم ترین نوع درختان این پارک را توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید و شیردار تشکیل می دهد.

از چند روز گذشته و در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تمامی تفرجگاه های استان گلستان تا 20 فروردین تعطیل است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7847

به "خبرنگاران کرونا مانع بروز حادثه برای گردشگران پارک النگ دره گرگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا مانع بروز حادثه برای گردشگران پارک النگ دره گرگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید