برومند: به عملکرد شورای عالی عطف در سال 97 نمره 15 می دهم

به گزارش سهندبلاگ، یکصد و هفتادو هشتمین کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوی عصر امروز در دبیرخانه این شورا برگزار گردید.

برومند: به عملکرد شورای عالی عطف در سال 97 نمره 15 می دهم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مسعود برومند معاون پژوهشی وزیر علوم در یکصد و هفتاد و هشتمین کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوی که عصر امروز در دبیرخانه این شورا برگزار گردید، گفت: مهمترین برنامه شورای عالی عطف در سال 98 ایجاد بستر مناسب برای مجموعه هایی است که نیازمند پژوهش و فناوری هستند.

وی اضافه نمود: در امسال برنامه های شورای عالی عطف برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناورانه بستر مناسبی را ایجاد نموده تا بتواند فعالیت های خود را گسترش و پیش ببرد.

برومند درباره یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این جلسه کمیسیون های دائمی گزارش عملکرد خود را از سال 97 بیان کردند که در این رابطه دبیرخانه شورای عالی عطف موضوعاتی را که قابل آنالیز بود، در دبیرخانه جمع بندی کرد. البته باید به این نکته اشاره کنم که گزارشات ارائه شده توسط کمیسیون های تخصصی به شفاف شدن ادامه برنامه ها در امسال یاری می نماید.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: از مهمترین برنامه های سال 98، برنامه تأمین بودجه و همچنین هماهنگی فعالیت های پژوهشی و فناوری در سطح کشور است که در قالب عملیاتی به آن پرداخته می گردد، در واقع فعالیت های پژوهشی و فناوری این شورا در ذیل اسناد بالادستی تعیین شده و نسبت به ارتقاء نظام عملکرد و دریافت اطلاعات و همچنین به آسیب شناسی و ارائه مهم دستاوردها می پردازد.

برومند اعلام نمود: یکی دیگر از تصمیمات این جلسه پیشنهادات بر روی برنامه های اطلاعاتی و فناوری و همچنین شاخص ها بود که کمیسیون های دائمی با برگزاری نشست و جلسات بیشتر پیشنهادهای ارائه شده را اجرایی نموده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهند.

وی اضافه نمود: از دیگر مصوبات این جلسه، پیگیری طرح های سال قبلی برای به اجرا درآمدن و همچنین تأمین بودجه آنها است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که فعال شدن کمیسیون های تخصصی در ارائه موضوعات تخصصی در قالب چالش ها و نیازهای کشور از مهمترین اقدامات و فعالیت های امسال است.

برومند با اشاره به اهمیت بودجه شورای عالی عطف، گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای طرح ها در امسال به 35 میلیارد تومان بودجه نیازمند است، البته باید دستگاه ها بودجه خود را در اجرای طرح ها تعیین نمایند و بعد به نوبت سهم شورایعالی عطف می رسد که بودجه عمومی اش را باید تأمین کند که این موضوع برای طرح های کلان درنظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: پروژه های شورای عالی که از سوی کمسیون های تخصصی اراده می گردد باید از نظر رشدیافتگی خودشان را به حدی برسانند تا بتوانیم بودجه کافی را دراختیار آنها قرار دهیم، این در حالی است که به عملکرد سال 97 شورای عطف، نمره 15 می دهم چرا که فعالیت های اعضای کمیسیون در شفاف سازی گزارشات بسیار مطلوب بوده است.

برومند ادامه داد: اکنون شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری به طور کامل از نظر عملکرد و گزارشات طرح ها به روز شده است و تمام گزارشاتی که باید به مجلس و دولت از سوی ما ارائه می شد، تحویل داده شده است به طوری که امروز گزارش ماه آینده را توانستیم آماده کنیم.

وی گفت: ما در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری هنوز فعالیت هایی داریم که باید آنها را انجام دهیم که می توان به توسعه سامانه آماری اشاره نمود که درقالب یک تحلیل و گزارش دقیق از فعالیت های پژوهشی و فناوری به دست بیاوریم که این موضوع یاری می نماید نقاط مثبت و منفی را شناسایی و در ارائه گزارشات تأثیرگذار است.

برومند با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در سال 98، گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در سال جدید نمایشگاه تقاضای فناوری را دائمی نموده است که در این رابطه تاکنون 11 تفاهم نامه منجر به قرارداد نهایی شده است و از طرفی، طی برنامه ریزی که انجام داده ایم، این نمایشگاه در سه نقطه کشور در حوزه های تعیین یا منطقه ای و موضوعی در آذربایجان شرقی، استان یزد و تهران برگزار می گردد.

انتهای پیغام/

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1336

به "برومند: به عملکرد شورای عالی عطف در سال 97 نمره 15 می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برومند: به عملکرد شورای عالی عطف در سال 97 نمره 15 می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید