صعود قیمت نفت در پی تحریم های مختل کننده آمریکا

به گزارش سهندبلاگ، قیمت نفت روز چهارشنبه بدنبال نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه پس از اقدام واشنگتن برای تحریم شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، افزایش پیدا کرد.

صعود قیمت نفت در پی تحریم های مختل کننده آمریکا

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت با 37 سنت یا 0.6 درصد افزایش، به 61.69 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 23 سنت یا 0.4 درصد افزایش نسبت به روز سه شنبه، به 53.54 دلار در هر بشکه رسید.

این رشد قیمت پس از صعود دو درصدی شاخص های قیمت در روز سه شنبه روی داد که بازار سرگرم هضم تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ونزوئلا بود.

دولت آمریکا با هدف اعمال فشار حداکثری روی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.

واندانا هاری از شرکت واندا اینسایتس اظهار کرد: این تحریم ها تاکنون برای پالایشگاه های منطقه گلف کاست آمریکا مختل نماینده بود و آنها را وادار نموده است به دنبال منابع دیگری برای تأمین نفت سنگین مورد احتیاج بربیایند و خریدها از کانادا را افزایش داده اند. با این حال صادرات نفت آمریکا به دلیل محدودیت های ظرفیت خطوط لوله به آمریکا محدود خواهد بود.

ونزوئلا حدود 500 هزار بشکه در روز نفت به آمریکا صادر می نماید و شرکت های والرو، سیتگو و شورون سه خریدار بزرگ نفت ونزوئلا در آمریکا هستند.

اگرچه این اقدام قیمت های نفت را بالا برده است اما بازارها نسبتاً آرام به نظر می رسد زیرا تحریم ها تنها روی عرضه نفت ونزوئلا روی آمریکا تأثیر می گذارد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار نموده اند شرکت های بازرگانی نفت غیرآمریکایی که در آمریکا فعالیت دارند، ممکن است از معامله با ونزوئلا اجتناب نمایند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 480

به "صعود قیمت نفت در پی تحریم های مختل کننده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود قیمت نفت در پی تحریم های مختل کننده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید