ترامپ: تا زمان دیدار با شی جینپینگ، توافق نهایی بر سر تعرفه های گمرکی نداریم

به گزارش سهندبلاگ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت که گفت وگوهای تجاری با نمایندگانی از چین در واشنگتن خوب بود اما تا زمانی که با همتای چینی خودش دیدار نکند، توافق نهایی امضا نمی گردد.

ترامپ: تا زمان دیدار با شی جینپینگ، توافق نهایی بر سر تعرفه های گمرکی نداریم

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود نوشت، وی و نمایندگانی از چین کوشش می نمایند تا یک توافق کامل را به امضا برسانند اما مسائلی لاینحل باقی مانده اند.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل هنوز لاینحل باقی مانده و امیدواریم که حل و فصل شوند. تعرفه های گمرکی روی محصولات چینی تا اول مارس امسال میلادی 25 درصد افزایش می یابد بنابراین، اقداماتی باید برای تکمیل این برنامه تا تاریخ مذکور صورت گیرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، روز چهارشنبه، هیئتی از چین به ریاست لیو هی، معاون نخست وزیر چین در واشنگتن با ترامپ دیدار کرد؛ این دیدار در حالی صورت گرفت که وزرای کابینه آمریکا دو روز زمان دارند تا نبرد تجاری را که بین دو کشور به وقوع پیوسته و در هفتمین ماه خود به سر می برد، حل و فصل نمایند.

همچنین انتظار می رود که دو طرف به آنالیز حفاظت از مالکیت معنوی آمریکا، انتقال اجباری فناوری آمریکا به وسیله سرمایه گذاری مشترک و اجرای مکانیسم هایی برای تایید این مساله بپردازند که چین به وسیله هرگونه تغییرات وعده داده شده، از آنها تبعیت کند.

دولت واشنگتن مکرراً چین را به سرقت اسرار تجاری متهم نموده است.

ترامپ همچنین تهدید نموده که تعرفه های گمرکی برای کالاهای چینی را به 267 میلیارد دلار افزایش می دهد اگر که توافق تجاری تا ضرب الاجل اول مارس به دست نیاید.

آمریکا همچنین میخواهد تا تعرفه های گمرکی را بر واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار از 10 درصد به 25 درصد افزایش دهد.

در بیانیه کاخ سفید بعد از خاتمه نشست تجاری دوجانبه در واشنگتن آمده است، به رغم اینکه پیشرفتی حاصل شده اما همچنان کارهای بسیاری مانده اند.

ترامپ اضافه کرد، توافق تجاری با چین تا زمانی که پکن بازارهایش را به روی خدمات اقتصادی آمریکا، صنعت، کشاورزی و صنایع دیگر باز نکند، هرگز قابل قبول نخواهد بود.

وی توئیت کرد: امیدواریم چین بازارهایش را باز کند البته نه فقط به روی خدمات اقتصادی چیزی که در حال حاضر انجام می دهد بلکه باید بازارهایش را به روی کشاورزی، صنایع و شرکت های آمریکایی باز کند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 490

به "ترامپ: تا زمان دیدار با شی جینپینگ، توافق نهایی بر سر تعرفه های گمرکی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تا زمان دیدار با شی جینپینگ، توافق نهایی بر سر تعرفه های گمرکی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید