بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی نمی توان برنامه توسعه نوشت

به گزارش سهندبلاگ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی نمی توان برنامه توسعه نوشت توضیح داد: با معرفی ، حفاظت و مرمت میراث فرهنگی می توانیم گردشگری در ایران را رونق ببخشیم .

بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی نمی توان برنامه توسعه نوشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، این مطلب را امروز شنبه 22 دی 97 در دیدار با بهروز عمرانی سرپرست پژوهشگاه بیان کرد و با بیان ضرورت پرداختن به میراث فرهنگی گفت: با معرفی، حفاظت و مرمت میراث فرهنگی می توانیم گردشگری در ایران را رونق ببخشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که میراث فرهنگی می بایست زیربنای گردشگری در ایران باشد توضیح داد: این امر همچون گذشته باید توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دنبال گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه های مطالعاتی، آنالیز و کاوش های باستان شناسی که توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در محوطه های تاریخی صورت می گیرد اضافه نمود: در نتیجه این فعالیت ها به تدریج سایت موزه ها به وجود می آیند که با جذب گردشگران داخلی و خارجی منجر به اشتغالزایی شده و همچنین هویت ملی و محلی را تقویت می نمایند.

سلحشوری کارکرد دیگر این امر را جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری و تخلیه نشدن روستا ها دانست که امروزه به شکل گسترده ای در حال شکل گیری است و گفت: تخلیه روستاها آسیب های اجتماعی و مالی جبران ناپذیری را در کشور به وجود آورده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حوزه گردشگری نباید به صورت جزیره ای و بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی عمل کرد اضافه نمود: بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی نمی توان برنامه توسعه نوشت زیرا میراث فرهنگی و حفاظت از آن یکی از منابع توسعه پایدار در ایران است.

او توضیح داد: دستگاها و نهادهای مختلف می بایست در امر توسعه و گردشگری هماهنگ با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری حرکت نمایند تا توسعه ای پایدار و همه جانبه رخ دهد که یقینا این راهی برای دستیابی به اشتغال پایدار خواهد بود و بخش اعظمی از بیکاری و مسائل اجتماعی را التیام خواهد بخشید.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 364

به "بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی نمی توان برنامه توسعه نوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون در نظر دریافت میراث فرهنگی نمی توان برنامه توسعه نوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید