آسیبی به بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی اصفهان در بارندگی های اخیر نرسیده است

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان صبح امروز 6 آذر 97 از آسیب ندیدن به بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی استان اصفهان در بارندگی های اخیر در این شهر تاریخی اطلاع داد.

آسیبی به بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی اصفهان در بارندگی های اخیر نرسیده است
به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این مطلب اضافه نمود: با توجه به اینکه فصل بارندگی در اصفهان از نیمه دوم هر سال صورت می پذیرد، همه ساله کارکنان بناهای تاریخی و همچنین مرمتگران حوزه امانی در ابتدا هر سال و همچنین ابتدای نیمه دوم هر سال، نسبت به بازبینی راه آبه ها و همچنین آنالیز کیفیت ایزولاسیون پشت بامهای آثار تاریخی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام می نماید. او گفت: امسال نیز با عنایت به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارشهای نسبتا خوب از ابتدای آبان امسال، مرمتگران در دو نوبت در نیمه دوم سال یعنی ابتدا در مهرماه و سپس در آبان ماه امسال، نسبت به بازبینی سیستم ایزولاسیون پشت بامها و همچنین راه آبه های بناهای تاریخی تحت نظارت این اداره کل در سراسر استان اقدام نموده اند.

الله کمک با اشاره به تداوم بارش رحمت الهی در استان اصفهان در آذرماه تاکید نمود: با عنایت به تداوم بارش رحمت الهی در استان اصفهان که باعث خرسندی تمام هم استانی های عزیز پس از طی دورانی نسبتا طولانی خشکسالی در این استان می باشد، تمامی عوامل حفاظتی و مرمتی استان در آماده باش کامل برای نظارت بر بناهای تاریخی و همچنین مرمت اضطراری این بناها در نتیجه آسیب های احتمالی ناشی از بارش باران و برف هستند.

نهادهایی که بناهای تاریخی در اختیار دارند در نگاهبانی از این آثار اهتمام بیشتری داشته باشند

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین در ادامه توضیح داد: با عنایت به اینکه برخی آثار تاریخی در استان اصفهان در اختیار اشخاص حقیقی و همچنین سایر نهادها و ارگانها هستند، انتظار می رود تا با آغاز فصل بارندگی، اهتمام بیشتری نسبت به بازبینی راه آبه ها و همچنین کیفیت ایزولاسیون پشت بامها داشته باشند.

او گفت: بدیهی است در صورت بروز آسیب به این بناهای تاریخی همچون بنای تاریخی امامزاده احمد(ع)، اگر چه این اداره کل از آمادگی لازم برای مرمت اضطراری این بناها برخوردار است، لکن مرمت اصولی و اساسی این بناها با مشارکت این نهادها امکان پذیر خواهد بود.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 145

به "آسیبی به بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی اصفهان در بارندگی های اخیر نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیبی به بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی اصفهان در بارندگی های اخیر نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید