560 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری ارسال شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد تاج بخش ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: از شهریورماه سال گذشته مقدمات برگزاری نخستین کنگره استیصال آب و آبخیزداری ملی در خراسان جنوبی فراهم شده است.

560 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری ارسال شد

وی با بیان اینکه در این کنگره 200 مهمان از خارج استان دعوت شده اند، گفت: کنگره ملی استحصال آب و آبخیزداری شامل سومین همایش سامانه های سطوح آبگیر باران، دهمین همایش ملی آبخیزداری و همایش قنات و قنات داری است.

دبیر کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری افزود: این کنگره در تاریخ 29 و 30 بهمن امسال در دانشگاه بیرجند و با همکاری انجمن های علمی آبخیزداری، سطوح آبگیر باران و پژوهشکده قنات برگزار خواهد شد.

تاج بخش افزود: امید است که گردهمایی بزرگ اساتید، پژوهشگران، محققین و دانشجویان در قالب سه همایش، فرصتی مناسب برای بررسی بیشتر موضوعات جدید و انتخاب راه حل های مناسب برای مسائل کم آبی خراسان جنوبی واقع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 260 نفر به این کنگره مقاله ارسال کرده اند، افزود: در مجموع 560 مقاله به این کنگره ارسال شده که از این تعداد 48 مقاله به صورت سخنرانی و 361 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود که این مقالات توسط 95 داور از خارج استان بررسی می شود.

دبیر کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری گفت: همچنین 151 عنوان مقاله ارسالی به این همایش پذیرفته نشده چرا که محتوای این مقالات با محورهای همایش همخوانی نداشته است.

تاج بخش با اشاره به اینکه سومین همایش سامانه های سطوح آبگیر باران در این کنگره بین المللی برگزار می شود، گفت: تاکنون چهار مقاله خارجی برای شرکت در این همایش ارسال شده که این مقالات از کانادا، هندوستان، پاکستان و سوئد بوده است.

وی افزود: 60 درصد محورهای این کنگره مربوط به مسائل آبی خراسان جنوبی بوده و همچنین30 درصد مقالات ارسالی به این همایش از مجموعه دانشگاه بیرجند بوده است.

دبیر کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری برگزاری این همایش را برای خراسان جنوبی فرصت مناسبی دانست و گفت: انتظار داریم تا مسئولین استانی بیشترین بهره برداری از این همایش را ببرند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4163

به "560 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "560 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی استیصال آب و آبخیزداری ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید