گزینه آلمانی تیم ملی ، نقاب خوش نقش لوو

به گزارش سهندبلاگ، بعد از مطرح شدن نام یورگن کلینزمن به عنوان گزینه هدایت تیم ملی حالا برسی در رزومه کاری او از سوی رسانه ها آغاز شده است.البته کلینزمن برخلاف دوران بازیگری پرافتخار و درخشان خود ،دوران فوق العاده ای در مربیگری نداشته و تنها سه تیم را رهبری کرده است.

گزینه آلمانی تیم ملی ، نقاب خوش نقش لوو

یورگن کلینزمن به مدت دو سال(از 26 جولای 2004 تا 11 جولای 2006) هدایت تیم ملی آلمان را در دست گرفت.در واقع به شکلی عجیب و کاملا غیر طبیعی شروع دوران مربیگری ستاره سابق ژرمن ها از تیم ملی کشورش بود که البته دوران موفقی هم به حساب نمی آمد.

هر چند تیم ملی آلمان در جام جهانی 2006 با کلینزمن تبدیل به تیم جذابی شده بود اما همان زمان نیز گفته می شد یواخیم لوو دستیار اول او مهمترین امروز فنی را در دست دارد.آلمان در خانه با کلینزمن به زتبه سوم جام جهانی رسید که برای تیم ملی این کشور پیروزی به حساب نمی آمد.سال قبل از آن هم ژرمن ها با هدایت کلینزمن در جام کنفدارسیون ها به رتبه سوم رسیده بودند.

در مجموع این مربی 34 مسابقه هدایت مانشافت را برعهده داشت که 20 برد، 8 مساوی و 6 باخت را در این پست تجربه کرد و در نهایت خیلی زود جای خود را به دستیارش داد.

کلینزمن بعد از تیم ملی آلمان دقیقا به مدت دو سال بیکار بود تا اینکه به شکلی عجیب سرمربی بایرن مونیخ شد.

او بعد از اینکه اوتمار هیتزفلد به مدت یک و نیم فصل در مقطع دوم حضورش در بایرن به کار خود سرانجام داده بود از تاریخ 1 جولای 2008 تا 27 آپریل 2009 به مدت 300 روز سرمربی بایرن بود که طی 29 بازی ، 16 برد، 6 مساوی و 7 باخت در کارنامه اش ثبت کرد.

کلینزمن بعد از حضور در بایرن باز هم به مدت یک سال و نیم سرمربی هیچ تیمی نبود هر چند در نوامبر 2010 با باشگاه اف ث تورنتو که در لیگ حرفه ای امریکا حضور داشت به عنوان مشاور فنی همکاری کرد و تا سرانجام فصل 2012 این همکاری ادامه داشت.

کلینزمن به خاطر سکونت در امریکا که بلافاصله بعد از سرانجام دوران بازیگری اش رخ داد سرانجام در 29 جولای 2011 به سرمربیگری تیم ملی امریکا رسید که این همکاری تا 21 نوامبر 2016 هم ادامه داشت.کلینزمن در مجموع 132 بازی محبت آمیز و رسمی هدایت یانکی ها را بر عهده داشت که 75 برد، 24 مساوی و 33 باخت در کارنامه اش ثبت شد.

او با امریکا یک جام جهانی را تجربه کرد که بعد از شکست دادن غنا و تساوی مقابل پرتغال،با شکست خفیف مقابل آلمان به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد اما در وقت های اضافه با نتیجه 2 بر یک به بلژیک باخت و به یک چهارم نهایی نرسید.کلینزمن البته در سال 2013 با شکست پاناما در خانه قهرمان گلدکاپ یا همان جام کونکاکاف شد که این مهترین افتخار دوران مربیگری اش به حساب می آید.

او در دو سال 2006 و 2013 به عنوان مربی سال آلمان و مربی سال منطقه کونکاکاف برگزیده شد که البته در باره مورد نخست همان گونه که گفته شد یواخیم لوو تقریبا همه کاره تیم ملی آلمان بود و کلینزمن به لحاظ روانی شرایط خوبی در تیم جوان شده و متحول ژرمن ها نسبت به یورو 2004 ایجاد کرد.

3-670

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1310

به "گزینه آلمانی تیم ملی ، نقاب خوش نقش لوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه آلمانی تیم ملی ، نقاب خوش نقش لوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید