کدام سهام در بورس آینده درخشانی دارد؟

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: کارشناسان علت اقبال به سهام گروه خودرو را ناشی از میزان بالای نقدشوندگی آن می دانند؛ علاوه بر این، زمزمه های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

کدام سهام در بورس آینده درخشانی دارد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا آریاراد کارشناس بازار سرمایه امروز (آدینه) به فرایند معاملات گروه خودرو در بازار سرمایه اشاره نمود و اضافه نمود: سهام گروه خودرو پس از فراز و نشیب های فراوان، با اقبال خوب بازار روبرو شد.

وی گفت: در موضوع تجدید ارزیابی بر دارایی ها باید به این نکته توجه داشت که شرکت های بورسیِ مشمول ماده 141 قانون تجارت با اجرا و عملیاتی کردن تجدید ارزیابی دارایی های خود، در واقع به نوعی فرصت دوباره برای توجه و تمرکز بر فراوری و رونق در فراوری محصولات خود بدست آوردند و امکان بهبود شرایط فراوری و ادامه فرایند تسهیل در چرخه فعالیت با رویکرد مدیریتی کاهش هزینه، افزایش میزان داخلی سازی، ارتقاء کیفیت محصول و استفاده از ابزارهای سودمند در جهت سودآوری و رونق میسر می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه این نوع اقدام را نمی توان صرفا به سودآوری، افزایش سود و درج در صورت های مالی شرکت های مورد نظر مرتبط دانست، اضافه نمود: تجدید ارزیابی دارایی ها که به افزایش ارزش دارایی ها در صورت های مالی می انجامد، تنها فرصت ممکن در اختیار مدیران و کارکنان شرکت ها برای بهبود عملکرد، افزایش فراوری و فروش باکیفیت محصول و در نتیجه عملکرد مناسب، کسب سود و افزایش سودآوری خواهد بود.

وی گفت: جدای از اهمیت و تاثیر موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها، از مهمترین دلایل اقبال سهامداران به سهام شرکت های خودرویی را که کمتر به آن پرداخته شده، می توان توجه و تمرکز حداکثری دولت و مدیران اجرایی صنعت خودرو به افزایش میزان داخلی سازی و خودکفایی در این صنعت عنوان نمود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تاثیر روانی بازگشت آرامش به صنعت و فراوری که با هجمه تبلیغات گسترده تحریم های سال گذشته تحت الشعاع قرار گرفته بود امروز منجر به ورود نقدینگی و سرمایه های سرگردان به مرجع اصلی خود یعنی بازار سرمایه شده که این موضوع نوید بخش آینده ای با ثبات و مطمئن در رونق فراوری و صنعت این حوزه خواهد بود.

وی یادآور شد: در مورد شرکت های خودرویی می توان به ارزشمندتر شدن سهام آنها به وسیله راهکارهای مدیریتی مناسب در کاهش واردات و افزایش ارتباط با مراکز تحقیق و توسعه و دانشگاه به منظور داخلی سازی حداکثری قطعات و مواد اولیه مورد احتیاج فراوری خودرو اشاره نمود.

آریاراد گفت: شرکت ایران خودرو با تشکیل ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل در فرصتی کوتاه توانست با ایجاد ارتباط و اتحاد بین صنعت، دانشگاه(محققان و پژوهشگران) و شرکت های خلاق و مبتکر قطعه سازی کشور، با برنامه ریزی برای خودکفایی تعداد 221 قطعه از قطعات اصلی و وارداتی خودرو در سال های 98 - 99 و با همکاری 32 شرکت قطعه ساز پیروز و کارآفرین کشور برای داخلی سازی تعداد 68 قطعه برای خودکفایی اقدام و تعداد32 قطعه اصلی به فراوری انبوه برساند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، پیش بینی خودکفایی حداکثری در سالهای 98 و 99 می تواند نوید بخش تداوم پیروز فراوریات محصولات متنوع خودرویی و حضور پیروز در بازارهای داخلی و در سطح کشورهای منطقه و متقاضی محصولات متنوع و باکیفیت خودرو باشد.

وی معتقد است، تشکیل این ستاد که داخلی سازی و خودکفایی در فراوری باکیفیت خودرو را شعار خود قرار داده است را می توان در تاریخ صنعت خودرو سازی در ایران بی نظیر دانست.

آریاراد اضافه نمود: در دوران تحریم با برنامه ریزی برای فراوری با تیراژ بالا و رساندن کمیت فراوری به هدف میزان 750 هزار دستگاه در سال و به منظور رسیدن به شکوفایی در رونق فراوری خودرو به طور حتم بازتاب و تاثیر بسزایی در ارزشمندشدن سهام این شرکت و فرایند رو به رشد آینده خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: خبرهای مثبت از داخلی سازی قطعات تک ECU برای خودروهای کوییک و ساینا برای شرکت خودروسازی سایپا و تداوم فرآیند تکمیل آن که به عنوان یکی از قطعات اصلی فراوری خودرو است، امیدواری ادامه رشد و تداوم فراوری با کیفیت و کمیت در گروه های خودروسازی را در بین سهامداران به بوجود آورد.

وی گفت: اخبار مثبت و حواشی مربوط به سهام گروه خودرویی، سهامداران را به این درک عمیق رسانده است که در خرید سهام گروه خودرویی با انگیزه میان مدت و بلند مدت وارد شده و با اطمینان از ادامه جهت روبه رشد شرایط مالی فراوری خودرو به آینده روشن و رو به رشد ارزش سهام خودرویی امیدوار و خوش بین باشند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5439

به "کدام سهام در بورس آینده درخشانی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام سهام در بورس آینده درخشانی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید