کتاب میراث درخطر تپه سوز و تل چگاسفلی منتشر شد

به گزارش سهندبلاگ، کتاب میراث در خطر تپه سوز و تل چگاسفلی نوشته عباس مقدم و سوزان پولاک با موضوع آنالیز اهمیت محوطه های تاریخی هزاره پنجم پیش از میلاد، چاپ و منتشر شد.

کتاب میراث درخطر تپه سوز و تل چگاسفلی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، احسان شیخ بارانی مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و گاسفلی با بیان این که این کتاب به قلم عباس مقدم و سوزان پولاک نویسنده آمریکایی به رشته تحریر در آمده است اضافه نمود: مراسم رونمایی از این کتاب با حضور محمدحسین ارسطوزاده سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان، کبری ابوعلی رئیس اداره میراث فرهنگی بهبهان، دولتی مختاران رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان، رؤسای شوراهای روستا، دهیاران و مسئولان محلی و نیز با شرکت معلمان و دانش آموزان در سالن آموزش و پرورش بخش سردشت زیدون برگزار گردید که بازتاب خوبی در منطقه و سطح شهرستان داشت.

او در ادامه با اشاره نام این کتاب گفت: تپه سوز در شهرستان بهبهان واقع و تل چگاسفلی نیز در بخش زیدون این شهرستان واقع شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی نگارش این کتاب را با هدف اشاعه فرهنگ حفاظت از مواریث فرهنگی و هویت تاریخی بیان کرد و ابراز امیدواری کرد: عموم مردم ایران زمین به ویژه معلمان و دانش آموزان، سفیران میراث فرهنگی در راستای حفاظت از آثار تاریخی باشند.

همچنین عباس مقدم نیز در مورد کتاب خود با بیان این که محوطه چگاسفلی یکی از مهمترین محوطه های هزاره پنجم پیش از میلاد است، هدف از نگارش آن را آگاهی بخشی به مردم درخصوص ویژگی های تاریخی هزاره پنجم پیش از میلاد بیان کرد.

او گفت: در کتابمیراث درخطر تپه سوز و تل چگاسفلی ضمن این که ویژگی های تپه سوز و تل چگاسفلی به خواننده ارائه شده است، بر اهمیت حفاظت از محوطه های باستانی به عنوان میراث و سنت های ملی و به دلیل وجود آثار گرانبهای تاریخی تأکید شده است.

این نویسنده و کاوشگر با اشاره به این که مخاطب کتاب میراث درخطر تپه سوز و تل چگاسفلی مردم عادی هستند اضافه نمود: نگارش این کتاب حدود چهار ماه به طول انجامید و توسط انتشارات پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور تهیه و چاپ شده است.

او افزود: این کتاب در مرحله اول با تیراژ 700 جلد به چاپ رسیده است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3352

به "کتاب میراث درخطر تپه سوز و تل چگاسفلی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب میراث درخطر تپه سوز و تل چگاسفلی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید