کاخ توپکاپی کجاست؟

به گزارش سهندبلاگ، کاخ توپکاپی (Topkapi Palace) کجاست؟

ساخت کاخ توپکاپی در سال 1466، به دستور سلطان محمد فاتح شروع شد. سلطان محمد دوم برای اینکه خود را ادامه دهنده راه حکومت های باستانی نشان دهد دستور داد قصرش را بر بقایای امپراطوری بیزانس بسازند: جایی میان شاخ طلایی و دریای مرمره که امروزه به منطقه سلطان احمد مشهور است. این کاخ چهار قرن مرکز سیاسی سلطنت عثمانی بود. در این 400 سال کاخ توپکاپی محل استراحت سلاطین عثمانی و برگزاری مسابقات و تفریحات متعدد عثمانیان به شمار می رفت. گرچه مرکز سیاسی عثمانی در زمان سلطان عبدالمجید، به دلمه باغچه انتقال یافت اما هنوز با گذر زمان اهمیتش را حفظ نموده است. امروزه کاخ توپکاپی بهشتی برای علاقه مندان به تاریخ به شمار می رود.

کاخ توپکاپی کجاست؟

در کاخ توپکاپی چه می بینم؟

کاخ توپکاپی اشراف مناسبی به بخش آسیایی و شرقی استانبول دارد و اولین چیزی که نظر بازدیدگنندگان را با ورود به محوطه اصلی جذب می نماید مناظر بی نظیر تنگه بسفر است. کاخ توپکاپی از 4 حیاط اصلی، موزه، ساختمان های متعدد و کلیسا (کلیسای ایاایرنه) تشکیل شده. در موزه توپکاپی آثاری مثل سلاح و ادوات جنگی فظروف چینی و اروپایی، لوازم آشپزخانه از طلا و مس، جواهرات سلطنتی و... دیده می گردد. در موزه توپکاپی بخشی که مربوط به تاریخ اسلام می گردد، حیرت برانگیز است: لوازمی مثل عصای موسی، خرقه و شمشیر پیامبر اسلام. اگر راهی موزه توپکاپی شدید، از دلیل وجود آثار تمدن اسلامی در ترکیه بپرسید.

بهترین زمان بازدید از کاخ توپکاپی چه زمانی است؟

توجه داشته باشید که کاخ توپکاپی روزهای سه شنبه تعطیل است. کاخ توپکاپی در روزهای عادی نیز پر از گردشگر می گردد و برای ورود به این کاخ باید در صف های طولانی بایستید. البته لازم به ذکر است بازدید از این کاخ در ساعات اولیه روز یا با استفاده از کارت موزه استانبول شما را از ایستادن در صف های طولانی معاف می نماید. در زمستان از ساعت 9 تا 16 و در تابستان از ساعت 9 تا 18 می توانید از این کاخ بازدید کنید. برای بازدید کامل از کاخ توپکاپی نصف روز را زمان بگذارید.

جهت دسترسی به کاخ توپکاپی

دسترسی به کاخ توپکاپی آسان است. یکی از ایستگاه های مهم و پرتردد خط m1 متروی استانبول، توپکاپی است. این ایستگاه با تراموای T4 نیز تقاطع دارد. اگر با تراموا راهی این کاخ شدید، در ایستگاه مسجد آبی پیاده شده و در زمان کوتاهی خودتان را به کاخ توپکاپی برسانید. در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول بیشتر بخوانید.

قوانین بازید از کاخ توپکاپی

ورود پایه دوربین، کوله بزرگ و کالسکه کودک ممنوع است. هم چنین گردشگران مجاز به عکاسی در بخش موزه توپکاپی نیستند.

ورودیه کاخ توپکاپی چقدر است؟

در حال حاضر، یعنی در تابستان 98 ورودیه کاخ توپکاپی 60 لیر است. البته این مبلغ با توجه به اینکه قصد بازدید از چه قسمت هایی را داشته باشید، متغیر است. هم چنین این میزان در آینده ممکن است تغییر کند.

جاذبه های اطراف کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی رد یکی از محله های معروف استانبول واقع شده و فاصله چندانی از مسجد سلطان احمد، موزه موزاییکی، مسجد ایاصوفیه و... ندارد. در ادامه روز می توانید بازدید از این جاذبه ها را در برنامه تان بگنجانید.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دالاهو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3678

به "کاخ توپکاپی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ توپکاپی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید