پاسخ ظریف به ترامپ: دخالت در امور کشورهای دیگر به ویژه ایران را متوقف کن!

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه ایران یکشنبه بعد از ظهر به سخنان تازه رئیس جمهورآمریکا واکنش نشان داد و به وی توصیه کرد که به دخالت در امور ایران پایان دهد.

پاسخ ظریف به ترامپ: دخالت در امور کشورهای دیگر به ویژه ایران را متوقف کن!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در توییتی به سخنان بامداد یکشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

وزیر خارجه ایران در توییتی بدین منظور نوشت: تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از دخالت در امور سایر کشورها دست بردارید. به ویژه کشور من. و باور کنید با هیچ سیاستمدار آمریکایی مشاوره نمی کنیم.

ظریف همچنین در پاسخ به سخنان کذب رئیس جمهور آمریکا گفت، ایران در چند ماه آینده ونتیلاتور (دستگاه تنفسی) صادر خواهد نمود.

دونالد ترامپ بامداد یکشنبه در سخنانی با دریافت ژست حمایت از مردم ایران، مدعی شد: تصاویری از تعداد زیادی کیسه های [اجساد] را در تلویزیون نشان می دهند... اگر آنها به دستگاه تنفسی احتیاج داشته باشند، که دارند، مایلم برایشان ونتیلاتور بفرستم... [ایران] از طاعون پر شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایران، به بیان ادعاهای بی اساس و نخ نما شده علیه تهران پرداخته و گفت: زمانی که دولت را در دست گرفتم، ایران یک [دولت] تروریست بود، اما کنون آنها نمی خواهند سر به سر ما بگذارند... آنها اکنون یک ملت متفاوت هستند... آنها می خواهند توافق نمایند ولی تنها دلیلی که باعث می گردد این کار را ننمایند این است که بعضی می گویند ترامپ [در انتخابات] بازنده می گردد و می توانید با یک فریب خورده توافق کنید. (جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه ایران در روزهای گذشته نیز در توییتی گفت که آمریکا فرصت ترک اعتیاد به تحریم را از دست داد. ظریف در این توییت نوشت: با وجود تحریم های آمریکا، ایران به لطف منابع انسانی و علمی خود، پیشرفت چشمگیری در مبارزه با همه گیری (کرونا) داشت.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8430

به "پاسخ ظریف به ترامپ: دخالت در امور کشورهای دیگر به ویژه ایران را متوقف کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ظریف به ترامپ: دخالت در امور کشورهای دیگر به ویژه ایران را متوقف کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید