وزارت نفت قاطعانه از فعالیت شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، بیژن زنگنه در اولین رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف گاز که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: هر کاری نیاز به اهتمام و علاقه مدیریت ها دارد. اگر این موضوع محقق شود، 70-60 درصد کارها انجام خواهد شد.

وزارت نفت قاطعانه از فعالیت شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم شرکت ملی گاز با مدیریتی که دارد، بتواند اهدافی را که به منظور استفاده از توانایی داخلی محققان است را به نتیجه برساند، اضافه نمود: امسال وقت زیادی در مسئله حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان صرف کردیم به طوری که در صدد هستیم شهرکی در منطقه ری را برای استقرار شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های این حوزه راه اندازی کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه این شهرک، زمین وسیع 25 هکتاری بلااستفاده بود، گفت: در حال حاضر این شهرک در حال تکمیل و ساخت از لحاظ معماری است.

زنگنه تأکید کرد: همچنین در صدد هستیم صندوقی را تحت عنوان صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از شرکت ها و استارت آپ های حوزه نفت در این شهرک راه اندازی کنیم.

به گفته وی، این صندوق از جهت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت ها و استارت آپ ها حمایت می کند.

وزیر نفت ادامه داد: پیش بینی شده که سرمایه این صندوق 100 میلیارد تومان باشد؛ در حال حاضر سهامداران صندوق تعیین شده اند.

زنگنه با تأکید بر اینکه باید مجموعه های فناورانه رشد کنند، گفت: رشد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در کشور کار مهمی است.

وی گفت: همچنین در صدد هستیم که در این پارک فناوری، هفته ای چندین ساعت، یک منتور را برای کمک به استارت آپ ها قرار دهیم.

وزیر نفت بیان کرد: به دلیل آنکه ما طرف تقاضا را می فهمیم و بازار آن را می دانیم، می توانیم به راحتی مشاوره ای برای برطرف نیازها از طریق مجموعه شرکت ها ارائه کنیم.

زنگنه تأکید کرد: قبل از آنکه این پارک فناوری در شهرری راه اندازی شود، استارت آپ ها می توانند فعالیت خود را در پژوهشگاه نفت انجام دهند؛ درب های پژوهشگاه نفت به روی استارت آپ ها باز بوده و هست زیرا تحقیقات باید از یک جایی آغاز شود.

وی با اشاره به این رویداد که در راستای ارائه نیازهای فناورانه در حوزه اقلام پرمصرف گاز است، گفت: اقلام پرمصرف، ساده ترین شکل نیازهای ما هستند؛ در حال حاضر این اقلام به هر طریقی تهیه می شوند اما شرکت های دانش بنیان می توانند این اقلام را بومی سازی کنند.

وزیر نفت ادامه داد: سالانه 520 میلیارد دلار در صنعت نفت برای تأمین قطعات یدکی هزینه می شود اما این گردش مالی، ربطی به مسائل فنی ندارد.

زنگنه با تأکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها می توانند در زمینه های متعدد حوزه نفت فعالیت کنند، گفت: ما اکنون با پدیده قاچاق فرآورده های نفتی روبرو هستیم که تاکنون راه حلی در این زمینه ارائه نشده است.

وزیر نفت در خصوص قاچاق گازوئیل گفت: در سال شاهد خواهیم بود که میزان واردات و صادرات گازوئیل کم می شود اما همچنان مصرف آن بالاست؛ این کجا می رود. تعیین است که یک اتفاقی در زمینه قاچاق رخ می دهد که این بحث ساخت تجهیزات نیست اما مسئله مهمی است که باید مرتفع شود.

وی اضافه نمود: در حال حاضر کارت سوخت یک تکنولوژی مربوط به 20 سال پیش بوده که اکنون وَر افتاده است زیرا سیستم های فناورانه جدیدی می توانند جایگزین آن شوند. به عنوان مثال، کارت های بانکی توانایی انجام بسکمک از کارها را دارند و می تواند جایگزین مناسبی برای کارت های سوخت باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: باید سیستمی برای توزیع سوخت راه اندازی کنیم؛ ما در تهران نمی توانیم جایگاه های سوخت ایجاد کنیم زیرا دولت زمین ندارد یا در برخی مناطق، قیمت زمین گران است. از این رو نیاز به راهکاری برای برطرف این مشکل داریم.

زنگنه با اشاره به مسئله ای ـ هلتس گفت: ما مسائل زیادی داریم که باید مرتفع شود؛ یکی از این مسائل ای هلتس است. در حال حاضر کسی در کشور پرونده پزشکی ندارد و این باعث ضررهای مالی و جسمی به افراد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند به صنعت نفت کمک کنند؛ برگزاری چنین رویدادی، آغاز کار است و ما در وزارت نفت قاطعانه از فعالیت شرکت های دانش بنیان از لحاظ مالی و خریدهای تضمینی، ارائه تسهیلات و ... حمایت می کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: ما تلاش می کنیم حداکثر بهره گیری را از شرکت های دانش بنیان حوزه نفتی داشته باشیم.

زنگنه ادامه داد: شرکت های دانش بنیان برای فروش محصولات خود می توانند تسهیلاتی دریافت کنند تا بتوانند برای اولین بار محصولات خود را به بازار نفتی وارد کنند؛ ما قیمت خرید تضمینی را تعیین می کنیم و در صدد هستیم محصولات شرکت های دانش بنیان را خریداری کنیم.

وی بیان کرد: این باعث می شود که بسکمک از مسائل در این حوزه مرتفع شوند؛ ما تا جایی پیش می رویم که اگر شرکتی نیاز کشور را برطرف کند، خرید خارجی آن بخش را ممنوع کنیم.

وزیر نفت اضافه نمود: چنین اقدامی باعث می شود از یکسو، اشتغالزایی در این حوزه افزایش یابد و رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد. از سوی دیگر، امید را در شرکت های دانش بنیان به جریان می اندازد

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم با انجام این اقدامات، به جوانان روحیه دهیم و آینده ایران را با دست های آنان رقم بزنیم.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5757

به "وزارت نفت قاطعانه از فعالیت شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت قاطعانه از فعالیت شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید