وجود درهم تنیدگی میان فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در ایران ، راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است

به گزارش سهندبلاگ، وزیر علوم گفت: امروزه در ایران یک درهم تنیدگی بین فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ اسلامی داریم.

وجود درهم تنیدگی میان فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در ایران ، راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دکتر غلامی در آیین افتتاحیه اجلاس دنیای راه ابریشم که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون آسیا و اقیانوسیه سازمان یونسکو، مدیران استان و نمایندگانی از 14 کشور دنیا در سالن همایش های استانداری برگزار گردید، گفت: در روز های اخیر در ایران به پاس جانفشانی های جوانان دلیر ایران و کوشش ما برای حفظ خاک این مرز و بوم مراسم های خاصی انجام می گردد که بخشی از فرهنگ غنی و پربار این مرز و بوم را به نمایش می گذارد.

وزیر علوم توضیح داد: ملت ایران هیچ گاه به هیچ ملتی تهاجم نداشته و همیشه میزبان علما از کشور های مختلف دنیا بوده است و قدیمی ترین دانشگاه دنیا را در خود دارد؛ قطعاً شکل گیری دانشگاه مقدماتی دارد که بخش مهمی در توسعه علم و دانش بوده است.

دکتر غلامی گفت: تاریخ و فرهنگ علم دوستی کشور منجر به شکوفایی علم و دانش شد که پایه رشد و ترقی علم و دانش دنیای گشت.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است.

وی بیان نمود: ما دانشمندان زیاد و به نامی را می شناسیم که راه های طولانی را طی می کردند تا از توانمندی های علمی مناطق بهره ببرند، به منطقه خود برگردند و نقش خود را ایفا نمایند.

وزیر علوم تشریح کرد: راه ابریشم راه مبادله علم، فرهنگ و مبادلات تجاری بوده است؛ امروز ما در یکی از شهر های مهم جهت این راه تاریخی مهم به اهمیت دستاورد های شکل گیری این راه و آثار ارتباطاتی که در این بستر اتفاق افتاده است می پردازیم.

وی اظهار کرد: حضور نمایندگان کشور ها از سراسر دنیا نشان از توجه تاریخ و فرهنگ گذشتگانمان دارد؛ همدان عمری به تاریخ و تمدن ایرانیان دارد و دانشمندان به نامی از این خاک برخواستند.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: هم زیستی مسالمت آمیز بین اقوام یکی از موارد مهم در همدان است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3938

به "وجود درهم تنیدگی میان فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در ایران ، راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود درهم تنیدگی میان فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در ایران ، راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید