هواپیمای جدید ایرباس در پاریس رونمایی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، ایرباس در روز گشایش نمایشگاه هواپیمایی پاریس با ارائه هواپیمای جت مسافری کوچک بلندبرد جدیدش و دریافت سفارش هایی به ارزش 15 میلیارد دلار رقیبش بوئینگ را کنار زد.

هواپیمای جدید ایرباس در پاریس رونمایی می گردد

به گزارش گاردین شرکت اروپایی ایرباس از هواپیمای A321XLR در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی می نماید که گونه بلندبرد هواپیمای قبلی اش A321neo است که رقیب هواپیمای اکنون زمین گیر شده بوئینگ 737 مکس است.

ایرباس بیان کرد این هواپیمای جدید علاوه بر اینکه برد طولانی تری دارد که می تواند مسیرهای هوایی مانند هند به اروپا یا چین به استرالیا را بگشاید، به شرکت های هوایی اجازه می دهد تا با یک هواپیمایی باریک پیکر (هوایپمای تک راهرو) سفرهای بین المللی را ترتیب دهند که در حاضر فقط با هواپیماهای بزرگتر و پهن پیکر با راندمان سوخت پایین تر ممکن هستند.

انتظار می رود که که ایرباس سفارش تا 200 فروند از این مدل جدید را در طول هفته برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس دریافت کند.

شرکت بوئینگ در روز گشایش نمایشگاه درباره حوادثی که برای دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس شرکت هوایپمایی اتیوپی و شرکت لاین ایر اندونزی خ داد ابراز تاسف کرد. این دو حادثه که تصور می گردد مربوط به مشکل نرم افزای و حسگرها در این هواپیما بوده باشد، به مرگ همه 346 نفر مسافر و خدمه این دو هواپیما انجامید.

فیلم | بوئینگ 737 مکس، جدید و خطرناک؟

بوئینگ با مشکل دیگری هم برای ساخت هواپیمای جدیدش 777 ایکس که قرار است سال جاری به پرواز درآید و بزگترین هواپیمای مسافربری دوموتوره دنیا گردد، روبرو شده است. شرکت سازنده موتور این هواپیما بیان کرد که به خاطر مشکلاتی در فراوری قطعه ای در موتور این هواپیما به نام GE9X آن را با تاخیر تحویل خواهد داد.

نمایشگاه هوایی پاریس معمولا محل ارائه شمار زیادی از محصولات جدید و سفارش ها با قیمت های بالا است، اما سال جاری انتظار زیادی از آن نمی رود، چرا که شرایط به علت جنگ تجاری میان چین و آمریکا و نگرانی درباره کند شدن رشد اقتصاد دنیای چندان خوب نیست.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2089

به "هواپیمای جدید ایرباس در پاریس رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای جدید ایرباس در پاریس رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید