هشدار بانک سرمایه گذاری اروپا درباره افزایش بیکاری جوانان در این اتحادیه

به گزارش سهندبلاگ، رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا بیکاری جوانان در اروپا را یک ماده انفجاری اجتماعی مخرب دانسته و ضمن پیش بینی افزایش آن در این اتحادیه، از سران کشورهای اروپایی خواست کوشش بیشتری را در راستای مبارزه با این چالش انجام دهند.

هشدار بانک سرمایه گذاری اروپا درباره افزایش بیکاری جوانان در این اتحادیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ورنر هویر، رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی پیش بینی کرد که بیکاری جوانان در اروپا افزایش یابد و از سران کشورهای اروپایی درخواست کرد کوشش بیشتری را در مبارزه با بیکاری جوانان انجام دهند.

وی در این باره گفت: اقتصاد اروپا ممکن است از حالت رکود و افسردگی خارج شده باشد اما بیکاری جوانان همچنان بالا بوده و افزایش می یابد.

این اقتصاددان برجسته اروپایی از یک ماده منفجره اجتماعی سخن به میان آورد که نیروی مخرب آن دست کم گرفته می گردد و درباره تاثیرات سیاسی آن هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه به زودی در چندین کشور اروپایی انتخابات برگزار می گردد بیکاری جوانان را یک فاکتور موثر بر فرایند این انتخابات ها ارزیابی نموده و گفت: ایجاد یک چشم انداز مطمئن برای جوانان بهترین پاسخ به سیاست های ساده انگارانه پوپولیست ها است.

بانک سرمایه گذاری اروپا در سه سال گذشته بیش از 36 میلیارد یورو را در اختیار شرکت هایی قرار داده که خود را متعهد به ایجاد شغل های دائمی برای جوانان نموده اند.

هویر همچنین توضیح داد که اما ما از سیاست و اقتصاد خصوصی کوشش بیشتر در مناطق بحرانی اروپا را تقاضا داریم. جمهوری فدرال آلمان اینجا مسئولیت ویژه ای دارد. اروپا مبتنی بر اصل همبستگی و انسجام است. ما آلمانی ها باید نگاه ویژه خود را معطوف به کشورهای جنوب اروپا کنیم.

بر اساس آمارهای اعلام شده در حال حاضر 21 میلیون شهفرایند اتحادیه اروپا بیکار هستند که در بین آن ها بیشتر از چهار میلیون جوان زیر 25 سال قرار گرفته است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6825

به "هشدار بانک سرمایه گذاری اروپا درباره افزایش بیکاری جوانان در این اتحادیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بانک سرمایه گذاری اروپا درباره افزایش بیکاری جوانان در این اتحادیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید