نیروهای حفتر مدعی سرنگون ساختن سه فروند پهپاد ترکیه در لیبی شدند

به گزارش سهندبلاگ، نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در لیبی شنبه شب به وقت تهران از سرنگون ساختن سه پهپاد ترکیه نزدیک شهر بنی ولید خبر دادند.

نیروهای حفتر مدعی سرنگون ساختن سه فروند پهپاد ترکیه در لیبی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای وابسته به ژنرال حفتر در لیبی شنبه شب به وقت تهران مدعی سرنگون ساختن سه فروند پهپاد ترکیه شدند.

به گزارش منابع اگاه، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر گفتند که با آتش پدافند هوایی خود سه پهپاد ترکیه را نزدیک شهر بنی ولید سرنگون ساختند. تا به امروز جزئیات کاملتری از نوع این پهپادها منتشر نشده است.

مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه به تازگی مدعی شده که حضور این کشور در لیبی موجب تغییر موازنه قوا و ممانعت از شکل گیری یک جنگ داخلی تمام عیار شده است. ترکیه در شش ماه گذشته چند توافق نامه امنیتی و اقتصادی از جمله اکتشاف نفت در دریای مدیترانه با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرده و با موافقت مجلس، نیروهای مسلح و تروریستی مورد حمایت خود در سوریه را به طرابلس فرستاده تا از دولت مذکور حمایت کنند.

لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست فایز سراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال حفتر نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طبرق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می کنند.

ژنرال حفتر از 15 فروردین سال 1398 با چراغ سبز عربستان سعودی و حمایت سیاسی و تسلیحاتی این کشور و کشورهای عربی مصر و امارات درصد تصرف شهر طرابلس (پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت سراج) برآمد ولی با ورود نظامی ترکیه و حمایت های قطر این حملات بی نتیجه ماند و طی چند ماه گذشته نیروهای حفتر متحمل شکست های سنگینی شده اند.

خالد محجوب، سخنگوی ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، در روزهای گذشته نیز مدعی سرنگون ساختن هفت فروند پهپاد ترکیه شد. (جزئیات بیشتر)

.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8932

به "نیروهای حفتر مدعی سرنگون ساختن سه فروند پهپاد ترکیه در لیبی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حفتر مدعی سرنگون ساختن سه فروند پهپاد ترکیه در لیبی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید