موگرینی: اینستکس در روزهای آینده عملیاتی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا گفت که اینستکس، سازوکار ویژه اقتصادی اتحادیه بین اتحادیه اروپا و ایران، در چند روزآینده عملیاتی خواهدشد.

موگرینی: اینستکس در روزهای آینده عملیاتی می گردد

به گزارش یورونیوز، موگرینی در جریان یک نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه پاکستان در بروکسل اضافه نمود: ما تمام کوشش خود را نه فقط از امروز، بلکه از همان زمان حصول توافق، از زمان اجرای آن و سپس تصمیم آمریکا برای خروج یک جانبه از توافق هسته ای به کار گرفته ایم. ما به عنوان اتحادیه اروپا به همراه کشورهای امضانماینده برجام، چین، و روسیه و باقی اعضای جامعه بین الملل تمام آنچه می توانستیم را انجام دادیم و به کوشش های خود برای حفظ اجرای توافق، همان طور که تا به امروز بوده است ادامه می دهیم.

مسئول سیاست خارجی و اقدام امنیتی اتحادیه اروپا گفت اعتقاد قاطع دارد که اینستکس آماده عملیاتی شدن است و امیدوار است تا با عملیاتی شدن آن ایران همچنان به تعهداتش در قبال برجام پایبند بماند.

سخنان موگرینی در حالی بیان شد که همزمان، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی گفته فراوری اورانیوم ایران 4 برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز 300 کیلوگرم شروع شده است. این مقام ایرانی گفته است: اروپایی ها تاکنون به تعهدات خود درباره برجام عمل نکرده اند و ایران در صورت عدم پاسخگویی اروپا و عدم احترام به تعهداتش در برجام، سرعت غنی سازی را افزایش داده و سریع تر خواهد نمود.

بهروز کمالوندی می گوید اگر برای کشورهای اروپایی مهم است برجام را حفظ نمایند باید کوشش خود را بنمایند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2188

به "موگرینی: اینستکس در روزهای آینده عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: اینستکس در روزهای آینده عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید