لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت آب و فاضلاب شهری استان روند تکمیل پروژه ساماندهی فاضلاب شهرهای استان را سرعت بخشند.

لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا

به گزارش خبرنگاران، ایرج حیدری در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت ساماندهی فاضلاب شهرهای استان، مطرح کرد: ساماندهی فاضلاب شهرهای استان به ویژه شهر بندرعباس مطالبه عمومی است و لازم است دستگاه های اجرایی روند تکمیل پروژه های مربوط به ساماندهی فاضلاب شهرهای استان به ویژه شهرهای ساحلی را سرعت بخشند.

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت و نقش ساماندهی فاضلاب شهرهای استان در بهبود شاخص های بهداشتی و سلامت این مناطق اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه ساماندهی فاضلاب شهرهای استان نظارت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اقدامات مناسبی در حوزه ساماندهی فاضلاب شهرهای استان به ویژه شهر بندرعباس توسط شرکت آب و فاضلاب استان صورت پذیرفته است ولی تا رسیدن به نقطه ایدآل فاصله داریم.

حیدری گفت: ساماندهی خورهای شهر بندرعباس مطالبه عمومی مهم دیگر مردم استان به ویژه شهر بندرعباس که باید با جدیت پیگیری و دنبال گردد.

وی اظهار کرد: فرمانداران شهرهای استان بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه ساماندهی فاضلاب شهرها نظارت و برنامه های عملیاتی این دستگاه ها در حوزه ساماندهی فاضلاب احصاء و اقدامات صورت پذیرفته را منعکس کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به هزینه بر بودن اجرای طرح های شبکه فاضلاب جذب اعتبارات ملی در این رابطه با جدیت پیگیری گردد.

حیدری گفت: شهرداران استان به ویژه شهرداران شهرهای ساحلی در جمع آوری آب های سطحی محلات شهرها و جلوگیری از ورود فاضلاب های خانگی به خورها با دستگاه های اجرایی همراهی کنند و در این زمینه همکاری مردم برای تحقق این مهم است.

وی گفت: تکمیل تصفیه خانه های فاصلاب شهرهای استان با جدیت دنبال گردد و تحقق این مهم از فرمانداران به عنوان کننده عالی دولت در شهرستان ها مطالبه خواهد شد و دستگاه های اجرایی هم موظف به همکاری در این رابطه با فرمانداران هستند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: شهرداری بندرعباس در موضوع انعقاد قرارداد خرید پساب فاضلاب شهر بندرعباس با شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب مورد احتیاج فضای سبز شهر اقدامات خود را تسریع کند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 967

به "لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید