فیفا لای منگنه تاج، فرصت طلبی برای احقاق حق فوتبال ایران

به گزارش سهندبلاگ، پرداخت نشده مطالبات ایران از سوی فیفا باعث شد مهدی تاج نامه ای را به فیفا ارسال کند.

فیفا لای منگنه تاج، فرصت طلبی برای احقاق حق فوتبال ایران

به گزارش ، فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) 10 میلیون دلار طلب دارد و بنا بر تحریم های خصمانه آمریکا، هنوز این پول به حساب فدراسیون فوتبال کشورمان واریز نشده است. همین موضوع باعث ایجاد حواشی شده است.

کادرفنی تیم ملی و مارک ویلموتس بلژیکی هنوز یک ریال هم دریافتی نداشته اند و در کنار این موضوع باید پاداش بازیکنان تیم ملی، هزینه زیر ساخت های فدراسیون فوتبال، هزینه سفر های تیم های مختلف و ... افزود که در نهایت سبب شد تا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال فوتبال نامه ای را به فیفا ارسال کند.

نامه مهدی تاج به فدراسیون جهانی فوتبال

جناب آقای جیانی اینفانتینو

رئیس محترم فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)

با سلام

ضمن تقدیر و تشکر از ابراز محبت جنابعالی به فدراسیون فوتبال و اینجانب درباره موضوع ورود بانوان، مایلم مسائلی را درباره موضوعات اقتصادی فدراسیون فوتبال به اطلاع شما برسانم.

همانظور که مستحضرید علی رغم پیگیری های مستمر فدراسیون فوتبال و دستورات مثبت جنابعالی هنوز هیچ گونه وجهی از سوی فیفا توسط فدراسیون فوتبال وصول نشده است.

این مشکل که تاکنون به دلیل تحریم های بی اساس آمریکا به فوتبال ما تحمیل شده است، مسائل جدی را برای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ایجاد نموده است که حتی فدراسیون حقوق سرمربی تیم ملی و کادر فنی و پاداش بازیکنان را در دور جدید پرداخت ننموده است.

ادامه این روند مسائل جدی را در راستا رو به پیشرفت و گسترش فدراسیون فوتبال به وجود خواهد آورد.

انتظار من و خانواده بزرگ فوتبال کشور از جنابعالی این است که به هر شکل ممکن دستور فرمایید وجوه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از طرف فیفا یا به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت شود و یا بانکی را متقاعد کنید تا این مهم جهت انتقال مرتفع شود.

منتظر مساعدت و پاسخ فوری حضرتعالی در این باره هستیم.

باید در این باره بدانید که ویلموتس بلژیکی که از اول خرداد 1398 سرمربی تیم ملی ایران شده، در 174 روز گذشته ریالی دستمزد نگرفته و این موضوع شاید در ادامه منجر به ناراحتی سرمربی بلژیکی شود.

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نیز در این باره گفت: تاکنون ریالی به ویلموتس و کادرفنی پرداخت ننموده ایم، اما آن ها بزرگی نموده و بدون اعتراض کار می نمایند. برای پرداخت حقوق سرمربی باید از سوی دولت حمایت شویم. باید همه یاری نمایند تا مسائل فدراسیون حل شود. امید ما به آینده است و راهی به غیر از این نداریم. نمی دانیم ویلموتس با این شرایط تا چه زمانی دوام می آورد. دغدغه اصلی ما پرداخت حقوق ویلموتس است. دنیای حرفه ای فوتبال می طلبد ما به قرارداد پایبند باشیم.

از سویی دیگر ترامپ طی دستوری به خزانه داری آمریکا، فیفا را از انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال ایران منع نموده است. شنیده می شود اینفانتینو برای حل این مشکل تا کنون 2 بار با ترامپ دیدار داشته، اما هنوز راهکاری برای برطرف این مشکل پیدا نشده است.

غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همانطور که فیفا به ما می گوید که ما کار سیاسی نکینم، خودشان هم کار سیاسی نباید بنمایند. چرا پول ما را نمی دهند؟ 15 میلیون دلار از پول های ما بلوکه شده و همان کاری که ترامپ می نماید، را آقایان در فیفا تکرار می نمایند. تاج به حق این نامه را نوشته است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز که به دلیل شرایط موجود بسیار ناراحت است، در مصاحبه با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: از اینفانتینو (رئیس فدراسیون جهانی فوتبال) انتظار داریم پیگیر مطالبات به حق ایران در فیفا باشد، زیرا برای پرداخت مطالبات سرمربی تیم ملی، پاداش بازیکنان و حتی هزینه های اعزام تیم ملی به بحرین در تنگنای اقتصادی هستیم. امروز تیم ملی امید را به قطر فرستادیم و با رایزنی هایی که انجام دادیم بلیت سفر تیم امید ما را قطری ها تهیه کردند، اما این موضوع نمی تواند ادامه دار باشد و همواره نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

او در ادامه گفت: به هر حال فیفا هم می داند که این موضوع کاملا سیاسی است و به دلیل تحریم های بی اساس و ظالمانه آمریکا این رخ داده است. مجبور شدم این موضوع را رسانه ای کنم و برای حل مسائل نامه ای مفصل به اینفانتینو بنویسم.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4484

به "فیفا لای منگنه تاج، فرصت طلبی برای احقاق حق فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا لای منگنه تاج، فرصت طلبی برای احقاق حق فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید