فضای مجازی جوانان را از درک واقعی احساسات دور می نماید

به گزارش سهندبلاگ، استاد دانشگاه گفت: نماد ها در فضای مجازی احساسات افراد را شکل می دهد و این نمادسازی فضای مجازی باعث می گردد که فرد از درک احساسات واقعی دور گردد.

فضای مجازی جوانان را از درک واقعی احساسات دور می نماید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، همایش عشق مجازی امروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اردبیل و با سخنرانی سیدمحمود انوشه برگزار گردید.

انوشه در این جلسه به تشریح نماد هایی که در فضای مجازی احساسات افراد را شکل می دهد پرداخت و در ادامه این موضوع را تبیین کرد که نمادسازی هایی که در فضای مجازی رخ می دهد، چطور می تواند ذهن و روان افراد به صورت غیرواقعی تغییر دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تا به امروز بیش از 27 هزار حرکت معنی دار از رفتار افراد ثبت شده است، بیان نمود: معنا های مختلف به وسیله نماد های حرکتی مانند حرکت دست یا سر به سمت مخاطب پرتاب می گردد و مخاطب با درک این معنا، منظور شخص مقابل خود را از حرکات دست و سر او می شناسد.

وی با بیان اینکه حتی اشیاء و ابزار ها به دلیل اینکه هر کدام نماد ها و معانی را با خود به همراه دارند، بر انسان اثرگذار هستند، ادامه داد: در فضای مجازی نماد هایی که شکل می گیرند به صورت واقعی تجربه نمی شوند تا فرد احساس خود را در فضایی واقعی تجربه کند و باعث رشد فرد گردد و این امر باعث می گردد که فرد با تصور اینکه تجربه ای واقعی را به دست آورده، در واقعیت رفتار می نماید و آسیب می بیند.

انوشه عشق مجازی را به همین دلیل توصیف کرد و گفت: احساس عشق در فرد در فضای مجازی ممکن است ایجاد گردد که این احساس در دنیای واقعی به گونه ای دیگر است. در این شرایط افراد اگر آموزشی ندیده باشند، دچار سردرگمی و احساس ناخوشایندی می شوند که در نهایت به تصور آنان از عشق واقعی نیز آسیب وارد می نماید.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6145

به "فضای مجازی جوانان را از درک واقعی احساسات دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مجازی جوانان را از درک واقعی احساسات دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید