فرمانده جدید ارتش کره شمالی منصوب شد

به گزارش سهندبلاگ، رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ یکی از ژنرال های ارتش با تخصص در زمینه توپخانه را به عنوان فرمانده جدید ارتش این کشور منصوب کرد؛ اقدامی که به گفته یک تحلیلگر احتمالا بیانگر برنامه های این کشور برای ساخت تسلیحات جدید است.

فرمانده جدید ارتش کره شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که پاک جونگ چون به عنوان فرمانده ارتش کره شمالی منصوب شده است و این تصمیم در جریان نشستی با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور اعلام شد.

پاک جایگزین ری یونگ جیل که در عملیات نظامی تخصص داشت و از سال 2013 میلادی فرمانده ارتش کره شمالی بود می شود.

آهن چان - ایل یک پناهجو و محقق کره شمالی در سئول گفت: ارتقای پاک جونگ چون از ریاست فرماندهی توپخانه ارتش کره شمالی احتمالا حاکی از تمرکز نظامی جدید در ساخت تسلیحات است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: کره شمالی از جانب جنگنده های رادار گریز F35 آمریکا که کره جنوبی اوایل سال جاری میلادی آنها را خریداری کرد احساس تهدید می کند.

این محقق افزود: شایان ذکر است که پاک در جریان مراسمی برای شلیک آزمایشی تسلیحات جدید کره شمالی کیم جونگ اون را همراهی کرده است. ارتش کره شمالی با رهبری پاک احتمالا تلاش خواهد کرد که پیوگ یانگ توپخانه را در کنار سیستم جدید تسلیحاتی اش اولویت قرار دهد.

پاک همچنین کیم جونگ اون را در جریان نظارت بر پرتاب آزمایشی موشک های هدایت شونده تاکتیکی جدید در ماه اوت همراهی کرده بود. بر اساس گزارش خبرگزاری KCNA در ماه ژوئیه پاک همچنین در جریان نظارت رهبر کره شمالی بر آزمایش یک سیستم چند منظوره پرتاب راکت هدایت شونده با کالیبر بالا شرکت داشت. ، ایسنا

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3542

به "فرمانده جدید ارتش کره شمالی منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده جدید ارتش کره شمالی منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید