طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی هم در مجلس کلید خورد!

به گزارش سهندبلاگ، تهران (پانا) - نماینده همدان در مجلس از کلید خوردن طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی مسئولان ناکارآمد در مجلس اطلاع داد.

طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی هم در مجلس کلید خورد!

به گزارش تسنیم، احمد حسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس یازدهم از طرح جدید جمعی از نمایندگان در جهت محرومیت دریافت پست سیاسی مسئولان ناکارآمد اطلاع داد.

وی با بیان اینکه براساس این طرح اگر مسئولان در برابر نمایندگان ملت جوابگو نباشد، برای همواره از دریافت پست سیاسی در کشور محروم می شوند.

فلاحی در شرح بیشتر این طرح، اضافه کرد: بعضا وزرایی برای استیضاح یا جوابگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می آیند که استیضاح آنها رأی می آورد و یا کارت زرد دریافت می نمایند که پس از ترک وزارتخانه در پست دیگری مشغول فعالیت می شوند.

نماینده همدان در مجلس بیان داشت: بعضا شاهد هستیم که وزیری به دلیل ناکارآمدی از مجلس چند کات زرد می گیرد اما به کار خود ادامه می دهد و پس از دوره وزارت نیز آزادانه پست سیاسی گرفته و به فعالیت خود ادامه می دهد و یا اینکه نمایندگان در جلسه علنی از شرحات رئیس جمهور پیرامون سوالات مطروحه قانع نمی شوند؛ لذا با این طرح به دنبال این هستیم که در صورت جوابگو نبودن این افراد برای همواره از دریافت پست سیاسی محروم شوند.

فلاحی بیان داشت: زمانی که وزیر از نمایندگان مردم به دلیل سوءمدیریت کارت زرد می گیرد در واقع ناکارآمد است اما می بینیم که این فرد ناکارآمد پس از برکناری از پست وزارت در جای دیگری یک پست سیاسی گرفته و مشغول به کار است.

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه طرح مورد نظر مسئولانی مانند وزرا و رئیس جمهور که با مجلس سروکار دارند و به عبارتی شامل قوه مجریه کشور است، گفت: بعضی از وزرا به ویژه آن هایی که در سال پایانی مسئولیت خود قرار دارند، ممکن است در برابر نمایندگان مردم جوابگو نباشند و یا استیضاح آنها کارآیی نداشته باشد؛ بنابراین براساس آن اگر مسئولان اجرایی کشور پاسخ قانع نماینده ای در برابر تصمیمات خود به نمایندگان مجلس ارائه ندهند، برای همواره از دریافت پست های سیاسی محروم خواهند شد.

فلاحی بیان داشت: طرح مذکور در مرحله تدوین است و کلیات آن آماده شده که به محض نهایی شدن در سامانه مربوطه جهت آنالیز و جمع آوری امضا قرار می گیرد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12506

به "طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی هم در مجلس کلید خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی هم در مجلس کلید خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید