صخره های مرجانی گرمایش جهانی را تأیید می نمایند

به گزارش سهندبلاگ، آزمایش های صخره های مرجانی پیش بینی تغییرات آب و هوا را تأیید می نماید و به خوبی نشان می دهد که گرمایش جهانی روی این صخره ها تأثیر گذاشت هاست.

صخره های مرجانی گرمایش جهانی را تأیید می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ساینس، آزمایش های صخره های مرجانی پیش بینی تغییرات آب و هوا را تأیید می نماید.

افزایش دما و اسیدیته اقیانوس به دلیل تغییرات آب و هوایی با حوادث سفید نماینده در گروه های مرجانی و کاهش اکوسیستم های مرجانی صخره ای مرتبط است.

مرجان ها از سیل و طوفان محافظت می نمایند و زیستگاه های صخره ای میزبان گونه های متنوعی از جانوران دریایی هستند که بقای آنها به مرجان ها بستگی دارد.

افزایش اسیدیته نقش مهمی در سفید کردن مرجان دارد و در گزارش سازمان ملل متحد تعیین شده است که میزان اسیدیته اقیانوس تا سال 2100 می تواند دو برابر گردد.

محققان مؤسسه تحقیقات اسمیتسونیان برای آنالیز تأثیر اسیدی شدن اقیانوس بر سلامت صخره های مرجانی، تحقیق کردند.

دیوید کلاین، سرپرست این تحقیق می گوید: ما می خواستیم آزمایشات را از درون آکواریوم های عظیم خارج کنیم و آنها را در شرایط طبیعی مانند دریا و اقیانوس انجام دهیم؛ اختلاف حاصل شده از آزمایشات بسیار چشمگیر است و به خوبی نشان می دهد که افزایش اسیدیته آب اقیانوس ها صخره های مرجانی را تحت تأثیر قرار داده است.

وسیله ای به نام سیستم غنی سازی کربن اقیانوس آزاد (FOCE) برای پمپ کربن درون آب استفاده شده است که نشان می دهد چگونه صخره ها به اسیدی شدن اقیانوس واکنش نشان می دهند.

انتهای پیغام/

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4223

به "صخره های مرجانی گرمایش جهانی را تأیید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صخره های مرجانی گرمایش جهانی را تأیید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید