سفیر روسیه: آمریکا از اتهام زنی بی اساس علیه مسکو دست بردارد

به گزارش سهندبلاگ، سفیر روسیه در واشنگتن با تأکید بر اینکه این کشور تمامی ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را از بین برده، از طرف آمریکایی خواست تا از اتهام زنی های بی اساس علیه مسکو دست برداشته و خود هرچه سریع تر برنامه خلع سلاح شیمیایی را به خاتمه برساند.

سفیر روسیه: آمریکا از اتهام زنی بی اساس علیه مسکو دست بردارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه گویا روسیه از سلاح شیمیایی استفاده نموده، واکنش نشان داده و از مقامات واشنگتن خواست القائات بی پایه و اساس درباره مسکو را متوقف کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف امروز (آدینه) در صفحه رسمی سفارت روسیه در فیس بوک در این باره نوشت: ما به گمانه زنی های دوباره از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در رابطه با روسیه توجه نموده و می خواهیم تذکراتی در این باره بدهیم. این نخستین بار نیست که چنین اتهامات بی اساسی علیه ما شنیده می گردد، در حالی که هیچ دلیل و مدرک واقعی برای اثبات آنها ارائه نمی گردد.

سفیر روسیه با تأکید بر اینکه مقامات مسکو بارها کوشش نموده اند تا مذاکره با هدف روشن شدن حقایق را انجام دهند، ولی تا به امروز این کوشش ها بدون پاسخ مانده است، ادامه داد: باید بار دیگر یادآور شوم که روسیه بطور کامل تمامی ذخایر تسلیحات شیمیایی و مسموم کننده خود را از بین برده است و گزارش های سازمان منع سلاح های شیمیایی هم این مسئله را تأیید می نماید.

این دیپلمات اضافه نمود: آمریکا تنها کشور عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی است که تا به امروز به تعهدات خویش در مورد نابود سازی ذخایر تسلیحات شیمیایی خود عمل ننموده است.

سفیر روسیه در سرانجام گفت: از مقامات واشنگتن می خواهیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه خلع سلاح شیمیایی خود را خاتمه دهد و از القائات بی اساس علیه روسیه دست بردارد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12456

به "سفیر روسیه: آمریکا از اتهام زنی بی اساس علیه مسکو دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: آمریکا از اتهام زنی بی اساس علیه مسکو دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید