راهنمای جامع سفر به شهر ژوهانسبورگ &ndash قسمت دوم

به گزارش سهندبلاگ، سفر به شهر ژوهانسبورگ

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر ژوهانسبورگ ، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه های گردشگری و مراکز خرید و رستوران های ژوهانسبورگ داشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر ژوهانسبورگ &ndash قسمت دوم

جاذبه های گردشگری شهر ژوهانسبورگ

در بیشتر جاهای شهر ژوهانسبورگ همانند شهرهای دیگر آفریقای جنوبی، مغازه ها روزهای شنبه هنگام نهار تعطیل می شوند و تا روز دوشنبه بسته هستند. بنابراین از دیدن این شهر در تعطیلات آخر هفته مایوس می شوید. در نتیجه ارزش دارد که از قبل برای گردش آخر هفته در سفر خود برنامه ریزی کنید و آن را بی فایده نگذرانید. تمامی مراکز خرید حداقل تا ساعت 5 بعد از ظهر باز هستند، اما گالری های هنر، موزه ها، مغازه های مستقل ساعت 1-2 ظهر می بندند.

  • منطقه تجاری مرکزی(Central Business District) در سال 2010 و به دنبال برگزاری جام جهانی در آفریقای جنوبی منطقه تجاری مرکزی به سرعت احیا شد. طراحان شهر از هنر برای پی ریزی این مرکز تجاری بهره بردند تا دوباره آن را توسعه دهند. در مرکز تجاری تعداد زیادی گالری و فضاهای هنری وجود دارد. مرکز شهر ژوهانسبورگ پربازدیدترین منطقه ژوهانسبورگ برای گردشگران است. به خصوص برای تاجرانی که برای خرید اجناس عمده به آوت لت های ژوهانسبورگ می آیند.
  • تپه قانون اساسی(Constitution Hill) ژوهانسبورگ را بدون بازدید از تپه قانون اساسی ترک نکنید. تپه قانون اساسی یکی از مهم ترین مکان های تاریخی آفریقای جنوبی است. تپه قانون اساسی ژوهانسبورگ قبلا زندان بوده و نقشی اساسی در تاریخ این شهر داشته است. این زندان راستا سخت آفریقای جنوبی تا رسیدن به دموکراسی را به تصویر می کشد.
  • موزه آپارتاید(Apartheid Museum) این موزه فراز و نشیب های آفریقای جنوبی در جریان تبعیض نژادی و ظلمی که به سیاهپوستان روا می شد را به تصویر می کشد. این منطقه نیز یکی از مناطقی است که در سفر به ژوهانسبورگ حتما باید از آن دیدن کنید.
  • دادگاه قانون اساسی(Constitutional Court) دادگاه قانون اساسی ژوهانسبورگ در سال 2004 افتتاح شده است و طراحی آن بر اساس عدالت زیر درخت است. دادگاه قانون اساسی نمادی واقعی از آفریقای جنوبی امروزی و مدرن است.
  • مزرعه لیلیسلی(Liliesleaf Farm) یکی از نقاط برجسته حومه شمالی ژوهانسبورگ، مزرعه لیلیسلی است. این مزرعه در دهه 1960 به عنوان قرارگاه مخفی کنگره ملی آفریقا استفاده می شد و بسیاری از رهبران این سازمان از جمله نلسون ماندلا در آن فعالیت داشتند. این مزرعه در حال حاضر به موزه ای تبدیل شده است و یکی از مشهورترین مکان ها در میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.
  • پونت سیتی(Ponte City) این آسمان خراش 54 طبقه در سال 1975 میلادی ساخته شد. این ساختمان با ارتفاع 173 سانتی متر بلتدترین سازه در آفریقای جنوبی است. این ساختمان چندین دهه اهمیت خود را از دست داده بود تا انتها صاحب آن یعنی کمپستون کنترل آن را به دست گرفت و آن را دوباره احیا کرد.
  • پارک شیر و سافاری ژوهانسبورگ(Lion & Safari Park) در این پارک سافاری می توانید مستقیما با حیات وحش آفریقا در تماس باشید. این پارک فقط یک ساعت با ماشین از شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد. در این پارک می توانید توله شیرها را در آغوش بگیرید، راه رفتن چیتاها را تماشا کنید و به زرافه ها غذا بدهید.
  • موزه گهواره نوع بشر(The Cradle of Humankind) فاصله این موزه تا ژوهانسبورگ با ماشین یک ساعت است. موزه گهواره نوع بشر جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود و یکی از مهم ترین مکان های انسان شناسی است. غارهای استرک فونتَین که در این مکان قرار دارند بسیار موردتوجه دیرینه شناسان است. این غارها شامل 6 اتاق زیرزمینی متصل به هم و دریاچه ای به عمق 40 متر است.
  • پارک ملی پیلانسبرگ(Pilanesberg National Park) این پارک دو ساعت و نیم با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی است. در این پارک این شانس را دارید که با حیواناتی مثل(شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن) روبرو شوید. این پارک به دلیل اکوسیستم غنی وتنوع حیوانی که دارد مشهور است.

خرید در شهر ژوهانسبورگ

در شهر ژوهانسبورگ و اطراف آن تعداد زیادی بازار صنایع دستی وجود دارد. اکثر کسانی که در این بازارها اجناس خود را به فروش می رسانند، بیکار هستند و از این طریق مخارج زندگی خود و خانواده شان را تامین می کنند.

هنرمندان مرد و زن روزهای یکشنبه از سراسر آفریقا به بازار مکاره رزبانک می ایند و اجناس خود را به فروش می رسانند. ژوهانسبورگ به تنهایی صنایع دستی خاصی ندارد اما سایر شهرهای آفریقا صنایع دستی با کیفیتی دارند. در واقع بیشتر صنایع دستی آفریقا در شهر سوازیلند درست می شوند و یا از سایر شهرها به ژوهانسبورگ وارد می شوند.

مراکز خرید ژوهانسبورگ

مراکز خرید ژوهانسبورگ به دلیل راحتی و امنیتی که دارند در این شهر بسیار محبوب هستند. در ادامه تعدادی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

مرکز خرید اورینتال پلازا ژوهانسبورگ(Oriental Plaza)

این مرکز خرید حس وحال خاور دور را در آفریقا زنده می کند. در این مرکز خرید برخلاف سایر مراکز خرید ژوهانسبورگ می توانید چانه بزنید. اورینتال پلازابا داشتن بیش از 360 مغازه در نوع خود منحصر به فرد است.

مرکز خرید سندتون سیتی(Sandton City)

مرکز خرید سندتون سیتی در سندتون ژوهانسبورگ واقع شده و توسط کمپانی Rapp and Maister تاسیس شده است. این مرکز خرید در حال حاضر بخشی از هلدینگ لایبرتی است. این مرکز خرید در 12 سپتامبر 1973 به روی عموم باز شد. مساحت این مرکز خرید 128.000 مترمربع بود که در نهایت بخش اداری این مرکز خرید با هتل سندتون ترکیب شد و مساحت آن به 215.000 متر مربع رسید. حواستان باشد که تمام وقت خود را برای گشتن در این مرکز خرید نگذارید!

استنلی 44(44 Stanley)

این مرکز خرید در مجموعه ساختمان های سابق صنعتی ساخته شده است. در حال حاضر 25 بوتیک، رستوران، و استودیوهای خلاقانه در استنلی 44 واقع شده اند. مرکز خرید استنلی زندگر مرکز شهر را با زندگی توسعه یافته ترکیب کرده و در حین گشت و گذار در این مرکز خرید می توانید اصالت زندگی شهری را هم در آن ببینید.

مرکز خرید نورت گیت(Northgate)

مرکز خرید نورت گیت، مرکز خرید اصلی در حومه شمال غربی ژوهانسبورگ است. در این منطقه سطح مرفه جامعه زندگی می کنند. این مرکز خرید بیشتر برای رویدادهای موسیقی که در آن برگزار می شود، شهرت دارد. اما علاوه براین، گزینه های تفریحی خوب، مثل نمایش فیلم، پینت بال، پاتیناژ و تفریحات مخصوص بچه ها هم دارد.

رستوران های شهر ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ شهری با فرهنگ چندگانه است، بنابراین آشپزی آن ترکیبی از آشپزی نقاط مختلف جهان است. انواع و اقسام رستوران در این شهر وجود دارد، بنابراین جایی را پیدا کنید که غذای آن مطابق با ذائقه و سلیقه شما باشد.

رستوران کافه دل سُل(Cafe del Sol)

این رستوران یکی از بهترین رستوران های ایتالیایی شهر ژوهانسبورگ است. در منوی این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی را خواهید یافت. در این رستوران می توانید از ظرف غذای خوشمزه پاستای خانگی و یا خوردن شامی رمانتیک در نور شمع لذت ببرید.

☎ 27117046493+

آدرس: Cafe Del Sol, Olivedale Corner Shopping Centre, Randburg, Johannesburg, South Africa

رستوران پانصد ژوهانسبورگ(Five Hundred)

رستوران پانصد بخشی از هتل لوکس ساکسون ژوهانسبورگ است. غذاهای این رستوران با مواد تازه و محلی طبخ می شود. حتی بعضی از موارد این رستوران از مستقیما از باغ سبزیجاتی که دارد تامین می شوند. برای اینکه بهترین تجربه را در این رستوران داشته باشید، یک اتاق خصوصی رزرو کنید و از آشپزهای مشهور این رستوران بخواهید تا غذا را جلوی چشمان خودتان بپزند.

☎ 27112926000+

آدرس: Five Hundred at the Saxon, 36 Saxon Road, Sandhurst, Johannesburg, South Africa

رستوران کوی ژوهانسبورگ(Koi)

اگر می خواهید از خوردن غذاهای آسیایی در ژوهانسبورگ لذت ببرید، رستوران کوی را انتخاب کنید. رستوران کوی دو شعبه در ژوهانسبورگ دارد یکی در سندتون و دیگری در رزبانک. دلیل شهرت کوی، طبخ غذاهای چینی و ژاپنی با الهام از غذاهای غربی است. رستوران های کوی در ژوهانسبورگ یکی از بهترین رستوران ها برای امتحان سوشی های فوق العاده است.

☎ 27117836132+ (شعبه سندتون)

آدرس: Koi Sandton, 24 Central, Shop No 3, Cnr. Fredman Drive & Gwen Lane, Sandton, Johannesburg, South Africa (شعبه سندتون)

☎ 27118837247+ (شعبه رزبانک)

آدرس: Koi Rosebank, The Firs Shopping Centre, Cnr Cradock & Biermann Avenues, Rosebank, Johannesburg, South Africaa (شعبه رزبانک)

رستوران میتوس ژوهانسبورگ(Mythos)

میتوس طعم مدیترانه ای غذاهای یونانی را به ژوهانسبورگ آورده تا عاشقان غذا از خوردن آن ها لذت ببرند. در منوی این رستوران انواع غذاهای یونانی به چشم می خورد. میتوس شعبه های مختلفی در ژوهانسبورگ دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد. اما شعبه دیزاین کوارتر نسبت به بقیه شعبات از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

☎ 27114653468+

آدرس: Mythos, Design Quarter, Corner Of William Nicole & Leslie Road, Fourways, Sandton, Johannesburg, South Africa

رستوران گریل هاوس ژوهانسبورگ(The Grillhouse)

اگر می خواهید غذایی با کیفیت و باکلاس را تجربه کنید، حتما سری به این رستوران بزنید. رستوران گریل هاوس انتخابی فوق العاده برای امتحان غذاهای گوشتی با طعم واقعی و فوق العاده گوشت است. این رستوران در رزبانک و سندتون شعبه دارد و کیفیت هر دو شعبه مانند هم است.

☎ 27117836132+ (شعبه سندتون)

آدرس: Mythos, Design Quarter, Corner Of William Nicole & Leslie Road, Fourways, Sandton, Johannesburg, South Africa (شعبه سندتون)

☎ 27118803945+ (شعبه رزبانک)

آدرس: The Grillhouse, Shop 70, The First/ Hyatt Shopping Centre, Cnr Oxford Road & Bierman Avenue, Rosebank, Johannesburg, South Africa (شعبه رزبانک)

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3128

به "راهنمای جامع سفر به شهر ژوهانسبورگ &ndash قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر ژوهانسبورگ &ndash قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید