دیوارپوش فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش سهندبلاگ، دیوارپوش پوششی محافظ و دکوراتیو برای دیوار داخلی ساختمان است که آن را در برابر عوامل مختلف محافظت نموده و جلوه بی نظیری بدان می بخشد. اگر به فروشگاه های عرضه انواع دیوارپوش مراجعه نمائید با تنوعی از این محصولات روبرو خواهید شد. تنوع دیوارپوش ها به حدی بالاست که متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی می توان دیوارپوش مورد نظر را خریداری نمود و هیچ نوع نگرانی بابت این امر وجود نخواهد داشت.

دیوارپوش فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

در نوشته های پیشین ما به معرفی و بررسی ویژگی انواع دیوارپوش پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم نوع دیگری از دیوارپوش به نام دیوارپوش فایبرگلاس را به شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید تا بتوانید با آگاهی از ویژگی های این دیوارپوش و کاربرد آن، انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

ویزگی های دیوارپوش فایبرگلاس

فایبرگلاس یا همان الیاف شیشه نوعی متریال طبیعی است که از موادی غیر سمی نظیر کربنات، سیلیس، کوارتز و دولومیت تشکیل شده است. دیوارپوشی که از این نوع الیاف ساخته می گردد به شکل پارچه ای پر از تار و پود است که مقاومت و استحکام آن بسیار بالا می باشد. فایبرگلاس ماده ای با دوام و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است و حرارت هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی نماید. دیوارپوش های فایبرگلاس غیر قابل اشتعال هستند و می توان آنها را در انواع ساختمان ها با کاربری متفاوت نصب نمود.

دیوارپوشی که از الیاف نسوز ساخته می گردد نه تنها عنصری تزئینی برای دیوار به شمار می آید بلکه سطح را در برابر عوامل مختلف مقاوم می سازد. نصب این دیوارپوش بسیار آسان بوده و قابل اجرا بر روی انواع دیوار است. از مزایای منحصر به فرد این دیوارپوش در مقایسه با سایر دیوارپوش ها سرعت بالای اجرا، صرفه جویی در هزینه، وقت و عمر طولانی می باشد. عمر مفید این محصول 20 سال است و با خیالی آسوده می توان آن را در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، تفریحی، بهداشتی و … مورد استفاده قرار داد.

دیوارپوش فایبرگلاس به راحتی برجستگی ها و تورفتگی های سطح دیوار را پوشش می دهد و نیازی به زیرسازی قبل از نصب ندارد. این محصول سطحی صاف و یکدست بر روی دیوار ایجاد می نماید و درزها و ترک های آن را پنهان می نماید. این دیوارپوش از قابلیت رنگ آمیزی برخوردار است و می توان آن را با رنگ های مختلف رنگ آمیزی نمود.

رنگ های متنوع دیوارپوش فایبرگلاس امکان استفاده از آن را در فضاهای مختلف با طراحی متفاوت فراهم آورده و حتی برای رنگ آمیزی هایی که بعدها قرار است بر روی آن انجام گردد نیازی به زیرسازی نیست. الیاف فایبرگلاس بهترین پوشش برای دیوارهای سازه خشک می باشد و نمایی متفاوت بر روی آنها ایجاد می نماید.

سیستم های سازه ای خشک دارای ساختاری سبک وزن و مقاوم در برابر تکان های ناشی از زمین لرزه هستند و از ترکیب پانل های گچی و یا سیمانی ایجاد می شوند. به دیوارهای سازه خشک درای وال (dry wall) گفته می گردد. دیوارپوش فایبرگلاس بر روی تمام سطوح از جمله سطوح گچی، آجری، سیمانی و … قابل اجرا است.

در تولید دیوارپوش فایبرگلاس از مواد سمی و خطرناک استفاده نشده، از این رو این دیوارپوش ها دوستدار محیط زیست هستند و هیچ آلودگی نه تنها برای محیط زیست بلکه برای انسان نیز ایجاد نمی کنند. علاوه بر آن این دیوارپوش نوعی دیوارپوش ضد آب است و بهترین گزینه برای فضاهای مرطوب به شمار می آید زیرا امکان رشد قارچ و کپک و یا حشرات در الیاف آن وجود ندارد.

فایبرگلاس ماده ای نفوذناپذیر در برابر آب است و دوام آن بسیار بالا می باشد. از این رو شستشوی آن تغییر رنگ ایجاد نمی نماید و شکل ظاهری دیوارپوش دچار آسیب نمی گردد. این دیوارپوش علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ آب، در برابر مواد اسیدی و قلیایی نیز آسیب ناپذیر است. دیوارپوش فایبرگلاس را می توان به راحتی شست و از دوام و استحکام آن مطمئن بود.

به علت وجود الیاف شیشه در ساختار این دیوارپوش ها می توان آنها را به عنوان عایق اکوستیک در نظر گرفت. دیوارپوش فایبرگلاس عایق خوبی برای کاهش سر و صدا و جلوگیری از انتقال صوت به ساختمان مجاور است. علاوه بر عایق صوتی، این محصول عایق حرارتی نیز محسوب می گردد و از انتقال حرارت و شعله جلوگیری می نماید.

دیوارپوش فایبرگلاس از بافتی تار و پود شکل تشکیل شده و از قابلیت رنگ آمیزی برخوردار است. این دیوارپوش را می توان با انواع رنگ پلاستیکی، رنگ روغنی و رنگ اکریلیک رنگ آمیزی نمود و برای این کار نیازی به هیچ نوع زیرساز نمی باشد. از مزایای این محصول امکان رنگ آمیزی مجدد است به نحوی که بارها می توان آن را رنگ کرد و در مراحل بعدی حتی رنگ را بهتر به خود جذب می نماید.

دیوارپوش فایبرگلاس با استفاده از ماشین آلات نساجی تولید و به بازار ارائه می گردد. مقاومت و استحکام این محصول در برابر ضربه بالاست و در واقع ضربه ای که به آن وارد می گردد را دفع می نماید، از این رو به منظور تقویت سطح دیوار و داشتن دیوارپوشی ایده آل و مقاوم در برابر عوامل مختلف می توان دیوارپوش فایبرگلاس را به عنوان بهترین گزینه انتخاب نمود. اگر بخواهیم به طور کلی مزایای استفاده از دیوارپوش فایبرگلاس را عنوان کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره نمائیم:

  • ایجاد پوششی یکپارچه بدون درز و ترک خوردگی
  • قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح افقی، عمودی و شیب دار
  • وزن بسیار سبک
  • آنتی باکتریال و کاملاَ بهداشتی
  • قابلیت رنگ آمیزی
  • عدم جذب حرارت و گرما
  • مقاومت در برابر ضربه و فشار

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7987

به "دیوارپوش فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارپوش فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید