دخالت امارات و آمریکا، صدای عراقی ها را درآورد، نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن در امان

به گزارش سهندبلاگ، نمایندگان مجلس عراق از دخالت های امارات و نیز سفیر آمریکا در بغداد در امور داخلی کشور خود به ستوه آمده اند و خواهان سرانجام این دخالت ها هستند.

دخالت امارات و آمریکا، صدای عراقی ها را درآورد، نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن در امان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، ناصر ترکی نماینده وابسته به ائتلاف فتح در مجلس عراق اظهار داشت که موضع گیری های اخیر رهبران فتح درباره دخالت امارات در امور عراق نباید نادیده گرفته گردد و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نباید از اطلاعاتی که ناقض حاکمیت عراق است، چشم پوشی کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری نشست امنیتی برای آنالیز دخالت خارجی به ویژه امارات در امور داخلی عراق، بیان نمود: نادیده انگاشتن پفراینده دخالت امارات زمینه ساز دخالت دیگران و نقض حاکمیت عراق است.

ترکی تاکید نمود: واکنش دولت قابل توجه نبوده است.

واکنش شدید اللحن به مداخله سفیر آمریکادر امور داخلی عراق

از سوی دیگر حامد عباس الموسوی نماینده استان کربلا در مجلس عراق از دخالت های سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به شدت انتقاد کرد.

وی ضمن ابراز انزجار از بیانیه اخیر سفیر آمریکا و دخالت های آشکار آن در امور انتخابات عراق، اظهار داشت: من به عنوان نماینده یک کشور دارای حاکمیت از وزارت خارجه و کمیسیون روابط خارجی مجلس می خواهم که تدابیر فوری در قبال این دخالت های سفیر آمریکا به عمل آورد.

الموسوی ادامه داد: من در عین حال از سکوت مدعیان میهن پرستی که همیشه در راستای ایران هراسی حرکت می نمایند، ابراز شگفتی می کنم. اگر این اظهار نظر از سفیر ایران بیان شده بود جنجال و سر وصدای آنها گوش فلک را نموده بود.

وی اشاره نمود: هر آنکه که بیانیه سفیر آمریکا را قرائت نموده باشد به خوبی متوجه می گردد که هدفش برهم زدن اوضاع و ایجاد بی ثباتی است. آمریکا کوشش می نماید که از برگه ناظران بین المللی برای تغییر فرایند انتخابات به نفع عوامل خود استفاده کند.

الموسوی گفت: آمریکا به دنبال این است که وانمود کند که خیرخواه عراق و ملت آن است اما واقعیت و حقایق چیز دیگری می گوید و آمریکا عامل ویرانی و نابودی دموکراسی عراق است.

وی خطاب به سفیر آمریکا در عراق گفت: عراقی ها خود سرنوشت خود را به دور از نفوذ و زورگویی شما رقم خواهند زد و کوشش برای اهانت به عراقی ها و تحریک آنها روزی را به دنبال خواهد داشت که شما و مزدوران شما را بیرون خواهند راند.

عراق نیازی به مستشاران نظامی و امنیتی آمریکا ندارد

همزمان عباس بابر العطافی نماینده مجلس عراق اظهار داشت: دولت آمریکا در تحقق اهداف نظامی در داخل عراق شکست خورده است.

وی اضافه کرد: عراق نیازی به مستشاران نظامی یا امنیتی آمریکایی در حال حاضر ندارد. درباره اجرایی کردن مصوبه مجلس مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تعلل از سوی دولت انجام گرفته است.

العطافی گفت: حضور آمریکا در عراق تهدیدی نه تنها برای عراق بلکه برای کل کشورهای منطقه به ویژه همسایگان عراق است.

نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن در امان

صبح امروز چهارشنبه گفتگوهای رسمی بین هیات های عراقی و اردنی درحالی در امان شروع شد که هیات مصری به وسیله ویدیو کنفرانس در این گفتگوها شرکت نموده بود.

در این گفتگوها خالد بتال، وزیر برنامه ریزی عراق، از تمایل کشورش برای عملیاتی شدن تفاهماتی شد که بین سه کشور امضا شده است.

هیات عراقی همچنین خواهان حضور تیم های فنی اردنی و مصری در عراق شد تا از مناطق و مراکزی که برای انجام پروژه های مطرح شده در تفاهمات در نظر گرفته شده آگاه شوند.

آنالیز و آماده سازی نهایی توافقات برای جلسه سران سه کشور، از دیگر اقداماتی است که در گفتگوهایی که در سطح وزیران درحال انجام است دنبال می گردد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13411

به "دخالت امارات و آمریکا، صدای عراقی ها را درآورد، نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن در امان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت امارات و آمریکا، صدای عراقی ها را درآورد، نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن در امان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید