دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟

به گزارش سهندبلاگ، کشور امارات یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا است که البته به خاطر قیمت مناسب، فاصله کم و امکان دریافت ویزای آسان در میان هموطنان ما هم هواداران بسیاری دارد. ولی کدام شهر را برای سفر تفریحی انتخاب کنیم؟ دبی یا ابوظبی؟ کدام یک بهتر است؟ هر دوی آن ها جاذبه های تماشایی، هتل های متنوع و لوکس، مراکز خرید گوناگون و رستوران ها و غذاهای خوشمزه ای دارند که کار مقایسه را سخت می سازد. از طرفی دو تا از برترین شرکت های هواپیمایی دنیا که گوشه گوشه دنیا را به هم مرتبط می سازند در این شهرها قرار دارند.

دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟

البته همه جا صحبت از دبی است و کم تر کسی از این که ابوظبی هم به همان اندازه سرگرم نماینده است خبر دارد. اگر برای تصمیم گیری روی مقصد سفر بعدیتان مردد هستید در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا ببینیم سفر به شهر پر زرق و برق دبی برایتان مناسب تر است یا بلیط هواپیما ابوظبی را رزرو خواهید کرد؟

دبی یا ابوظبی؟

دبی احتمالا نمادین ترین شهر در سراسر دنیا است و شهرت خود را هم مدیون رشد و توسعه سرسام آورش در زمانی کوتاه است. این شهر مدرن تا همین چند وقت پیش خلیجی کوچک بود که تنها طی 40 سال تبدیل به یکی از پر تب و تاب ترین مراکز تجاری دنیا شد.

البته تاریخ سکونت در این شهر به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در سال 1966 با کشف نفت رشد سریع مالی دبی شروع شد و از آن موقع تا به امروز همچنان ادامه دارد.

ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی امروز در سایه شهرت دبی قرار گرفته اما بی شک دیدنی های آن دست کمی از دبی ندارد. با 67 هزار کیلومتر مربع وسعت بزرگترین امارت از امارت های هفتگانه کشور است. از قدیم در این شهر آب شیرین یافت می شد و به همین دلیل گله های آهو در آن زندگی می کردند و به همین دلیل هم هست که نامش را ابوظبی (ظبا به معنی آهو) گذاشته اند.

بهترین زمان سفر به دبی یا ابوظبی کی است؟

هر دو شهر آب و هوایی تقریبا بیابانی داشته و این نظر تفاوت چندانی با هم دیگر ندارند. در ادامه آب و هوا و بهترین زمان سفر به هر یک را جداگانه آنالیز خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به دبی

دبی در دل بیابان قرار گرفته و تابستان های گرم و مرطوبی دارد که دمای آن در روز میانگین 41 درجه و شب های 30 درجه سانتی گراد را دارد. زمستان های آن اما هوا بسیار مطبوع بوده و در طول شب و روز به طور میانگین 14 تا 23 درجه سانتی گراد می گردد. تابستان با این که هوای شهر بسیار گرم است اما فکر همه جا را نموده اند و شرایط را برای گردشگران مهیا ساخته اند. آب استخرها خنک است و می توانید زیر آفتاب گرم در آب خنک شنا کنید یا برای خرید به مراکز سرپوشیده که سیستم تهویه هوای بسیار مطبوعی دارند بروید. آنقدر که اگر سرمایی باشید بد نیست که ژاکت نازک هم همراه خودتان داشته باشید و البته بزرگ تری مزیت آن پایین آمدن قیمت ها به مقدار قابل توجهی است.

زمستان هم که هوا بسیار مطبوع شده و بسیاری از مناطق سردسیر به دبی سفر می نمایند در آخر این خود شما هستید که بر اساس اولویت هایتان باید بهترین زمان سفر به دبی را معین کنید.

بهترین زمان سفر به ابوظبی

همان طور که گفتیم شرایط آب و هوایی ابوظبی تشابه زیادی با دبی دارد. بهار آن تقریبا خنک است و هوا بین 26 تا 32 درجه تغییر می نمایند، از طرفی قیمت هتل ها کاهش یافته و رویدادهای فرهنگی و ورزشی متعددی در شهر برگزار می گردد. تابستان اگرچه هوا گرم شده اما قیمت ها هم به همان نسبت کم تر می شوند و البته شرایط مطبوع برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

با فرا رسیدن پاییز کم کم هوا رو به خنک شدن رفته و البته قیمت هتل ها هم گران تر می شوند و فصل زمستان هم که گران ترین زمان و اوج سفرهای گردشگری به پایتخت امارات است. اگر قصد رزرو هتلی با بهترین امکانات به نسبت بودجه که پرداخت می کنید را دارید به بخش رزرو هتل های ابوظبی مراجعه کنید.

خرید در دبی بهتر است یا ابوظبی؟

بازار خرید در دبی چنان پر رونق است که آن ها ماه ژانویه هر سال فستیوال خریدی به نام DDS برگزار می نمایند. بسیار برای آن عنوان پادشاه خرید را انتخاب نموده اند و در شهر از مراکز خرید لوکس گرفته تا بازارهای خیابانی ادویه به چشم می خورند. بدون اغراق باید که مراکز خرید دبی اندازه شهری کوچک هستند که داخلشان سالن های سینما، شهر بازی، مراکز نگهداری از بچه ها، گالری های هنری و حتی مسجد واقع شده است و خرید یکی از ضروریات سفر به دبی است.

داخل فروشگاه طراحی منحصر به فردی دارد و برترین برندهای فروش کفش، لوازم بدلی و جواهرات، بوتیک های شیک، سوپرمارکت های بزرگ، کتاب فروشی، تئاتر و سینما، گالری هنری، رستوران های عالی تنها بعضی از امکانات مراکز خرید دبی هستند. اگر می خواهید تجربه خریدی مانند مردم محلی شهر را کسب کنید بهتر است سری به بازارهای خیابانی (سوق) بزنید.

اگرچه مراکز خرید ابوظبی به پای دبی نمی رسند اما به هر حال خرید کردن یکی از جاذبه های اصلی این شهر است و هیچ کسی دست خالی از امارات به خانه باز نمی گردد. مراکز خرید مدرن (که معروفترینشان مارینا مال است در کنار بازارهای سنتی برای خرید هرچیزی که فکرش را بکنید مناسب هستند و البته همین بازارهای قدیمی نقش پررنگی را در فرهنگ منطقخ بر عهده داشته اند. ضمناً هر سال بین ماه مارس تا آوریل جشنواره بزرگی برای خرید در ابوظبی برپا می گردد که بهترین زمان سفر برای عاشقان خرید خواهد بود.

سفر به دبی مالی تر است یا ابوظبی؟

هر دو شهر تقریبا گران قیمت هستند اما دبی با توجه به تقاضای بالای گردشگران دارای هتل های ارزان و جاذبه های رایگان یا ارزان قیمت هم می باشد که امکان سفر مالی به آن را فراهم نموده است اما در ابوضبی خبری از هتل های ارزان قیمت و هاستل نیست.

هزینه های سفر به دبی

سفر به دبی اگرچه گران است اما هتل های با قیمت مناسب تر و رستوران های با کیفیت ارزان نیز در آن یافت می شوند. همین جا باید بگوییم که یکی از راه های کاهش هزینه های سفر به دبی رزرو تور دبی خبرنگاران است. که با داشتن هتل های متنوع با کیفیت در کلاس های قیمتی متفاوت، پروازهای مختلف و معمولا گشت شهری به کاهش هزینه های شما یاری می نماید.

بعضی از قیمت های دبی به توضیح زیر هستند:

  • ورودی تاکسی: 3.2 دلار
  • هر کیلومتر تاکسی: 0.5 دلار
  • بلیط یک طرفه مترو: 1.36 دلار
  • صبحانه مالی: 6 دلار
  • شام مالی: 8 دلار

هزیه های سفر به ابوظبی

ابوظبی به داشتن یکی از ثروتمندترین جمعیت های دنیا مشهور است و همه انتظار دارند که قیمت هایش سر به فلک بکشد اما باید بگوییم که اینطور نیست. کارگرانی با حداقل دستمزد نیز در شهر سانمایند که باعث شده رستوران های ارزان قیمت متنوعی داخل شهر تاسیس گردد. اگر نمی خواهید برای غذا پول زیادی خرج کنید به هیچ وجه سراغ رستوران های هتل ها نروید.

  • ورودی تاکسی: 3.2 دلار
  • هر کیلومتر تاکسی: 0.5 دلار
  • بلیط یک طرفه مترو:54 دلار
  • صبحانه مالی: 4.5 دلار
  • شام مالی: 11 دلار

کدام یک مفرح تر است، دبی یا ابوظبی؟

لیست جاذبه های گردشگری دبی بسیار بلند بالا است. برج خلیفه (مرتفع ترین ساختمان دنیا)، دبی مال (مهم ترین مرکز خرید شهر که دارای پیست اسکی روی یخ، محوطه بازی و پردیس سینمایی است)، موزه دبی (داخل قلعه قرن 18 الفهیدی)، بستاکیا (دبی قدیم)، خانه شیخ سعید المختوم (حاکم دبی بین سال های 1921 تا 1958)، رودخانه دبی، مسجد جمیرا، دیره و دهکده باستانی غواصی بعضی از سرگرمی های شهر هستند. در حومه شهر نیز دیدنی های بسیاری قرار دارند.

ابوظبی هم یک مقصد خانوادگی کامل است و گزینه های بسیاری برای تماشا دارد. از مسجد بزرگ شیخ زاید (بنای دیدنی ابوظبی) گرفته تا دنیای فراری (پارکی موضوعی که محل برگزاری مسابقات فرمول 1 در پایتخت امارات است)، تراس تماشای اطراف (تراسی واقع در طبقه 74 و مناسب برای تماشای مناظر شهر)، قصر الحسن (قدیمی ترین ساختمان در ابوظبی، بیمارستان فالکون ابوظبی (یک بیمارستان دامپزشکی که در آن تور برگزار می گردد)، Yas Waterworld (پارک آبی موضوعی)، جزیره یاس (مقصدی لوکس با ماسه های سفید) و باغ وحش امارات (حیوانات شامل ببرهای نادر سفید، زرافه ها، فیل ها، گله گورخرها، خرس سیبری و موارد دیگر را شامل می گردد.

مقایسه سواحل دبی با ابوظبی

هر دوی این شهرها سهم نسبتاً خوبی از سواحل شگفت انگیز امارات متحده عربی دارند، از مشهورترین آن ها می توان به سواحل کایت و جمیرا در دبی، تا ساحل سادیات در ابوظبی اشاره نمود. البته سواحل ابوظبی کم تر شناخته شده اند و امکان شنا کردن در بعضی از آنان وجود ندارد. ضمناً باید بگوییم در سواحل کشور امارات محدودیت هایی برای پوشش خانم ها وجود دارد.

اغلب ساحل های دبی امکانات خاصی ندارند و حتما باید با خودتان خوراکی و نوشیدنی ببرید. تفریح اصلی هم گردش و تفریح در ساحل است. ساحل Bateen یکی از مناسب ترین سواحل شهر برای خانواده هاست که هواداران زیادی هم بین ساکنان شهر دارد.

هتل های لوکس ابوظبی هم اغلب ساحل اختصاصی و استخرهای بزرگ خودشان را دارند و البته ورود به ساحل های عمومی شهر رایگان خواهد بود و به همان اندازه هم سرگرم نماینده هستند.

مقایسه تفریحات شبانه دبی با ابوظبی

اگر اهل شب زنده داری هستید در دبی گزینه های زیادی خواهید داشت که البته بیشترشان داخل هتل ها هستند هرچند در بخش های مختلف شهر هم کافه های وجود دارند که شب ها باز باشند اما حداقل 200 درهم ورودی آن ها است. در ابوظبی اما برای شب زنده داری تقریبا فقط می توانید به هتل ها و یا نزدیک به مناطقی که هتل هست مراجعه کنید و محدودیت های بیشتری نسبت به دبی وجود دارد.

سفر از دبی به ابوظبی

اگر شما علاقه دارید سفر به هر دو شهر ها تجربه کنید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. اگرچه اماراتی ها در تلاشند با احداث هایپرلوپ این سفر را بسیار کوتاه سازند اما اگر ترافیک نباشد می توانید با اتومبیل در کم تر از 90 دقیقه از دبی به ابوظبی (و برعکس) بروید. جهت میان آن دو هم جاده ای صاف و با کیفیت بالا است.

اگر هم نمی خواهید زیاد هزینه کنید جای نگرانی نیست، اتوبوس های بین شهری هر یک ربع از این شهرها به مقصد دیگری راه می افتند (ایستگاه های Al Ghubaiba وAbu Dhabi Central) کرایه اتوبوس ها 25 درهم است و جهت را در حدود 2 ساعت طی می نمایند.

  • کدام شهر بهتر است، دبی یا ابوظبی؟

همه چیز بستگی به انتخاب های خودتان دارد، در کل دبی شهری مدرن تر است و امکانات بیشتری هم برای گردشگران دارد اما ابوظبی هم ویژگی های سنتی و تاریخی خود را حفظ نموده و دارای دیدنی های زیادی است.

  • برای سفر مالی کدام را انتخاب کنیم؟

بدون شک دبی گردشگران بیشتری دارد و در این شهر خدمات با کلاس های قیمتی متفاوت عرضه می شوند، برای سفر مالی اصلا سراغ ابوظبی نروید.

در این مطلب به مقایسه دبی با ابوظبی پرداختیم و آن ها را از نظر بهترین زمان سفر و شرایط آب و هوایی، مراکز خرید، هزینه ها، جاذبه های گردشگری، سواحل و تفریحات شبانه مقایسه کردیم و ویژگی های هر یک را گفتیم تا شما بتوانید بهترین برنامه ریزی و تصمیم را برای سفرتان به کشور امارات اتخاذ کنید. اگر تجربه سفر به هر یک از این شهرها را دارید پیشنهادهایتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3485

به "دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید