خبرنگاران پویش مجازی درختکاری در مدارس با احتیاج ویژه کردستان شروع شد

به گزارش سهندبلاگ، سنندج - خبرنگاران - پویش مجازی درختکاری همزمان با شروع هفته منابع طبیعی به مدت یک هفته در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان شروع شد.

خبرنگاران پویش مجازی درختکاری در مدارس با احتیاج ویژه کردستان شروع شد

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر اهمیت آموزش درختکاری به دانش آموزان به عنوان پشتوانه ای از علایق ملی و سنت تاریخی گفت: کارگاه آموزش مجازی درختکاری در راستای استمرار آموزش های فرهنگی و تربیتی به دانش آموزان به وسیله فضای مجازی و به منظور تحقق شعار آموزش تعطیل شدنی نیست، در سطح استان از امروز برای دانش آموزان با احتیاجهای ویژه شروع شده است.

خلیل رنجبر اضافه نمود: همزمان با فرآیند آموزش مجازی به دانش آموزان با احتیاجهای ویژه و با استفاده از توان و ظرفیت های موجود، این پویش با شرکت حدود 400 دانش آموز با احتیاج ویژه در 19 مدرسه مجازی و کانال ارتباطی با دانش آموزان برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: دانش آموزان فوائد گیاهان در جلوگیری از آلودگی هوا، اجزای گیاهان، نحوه کاشت گیاهان، مواد مورد احتیاج برای رشد گیاهان، آبیاری و نحوه مراقبت از گیاهان، تاثیر گیاهان و درختان بر روی زندگی انسان ها و بهترین زمان کاشت گیاهان را در قالب تماشای فیلم، شعر، داستان سازی و رنگ آمیزی آموزش می بینند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه مزایای استفاده از این روش آموزشی در حالت کلی کنار گذاشتن محدودیت ها و ایجاد شرایط و امکانات یکسان و عدالت آموزشی برای همه افراد است، یادآور شد: در این روش سطح آموزش و یادگیری تا حد زیادی قابل ارتقا و گسترش است.

وی تاکید نمود: دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می شوند به همین منظور در قالب این برنامه دانش آموزان اهمیت توسعه و گسترش فضاهای سبز به عنوان یک وظیفه ملی را می آموزند.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش آموز با احتیاجهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7274

به "خبرنگاران پویش مجازی درختکاری در مدارس با احتیاج ویژه کردستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش مجازی درختکاری در مدارس با احتیاج ویژه کردستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید