خبرنگاران درخواست پزشکان و فعالان مدنی رضوانشهر و تالش از استاندار گیلان

به گزارش سهندبلاگ، رضوانشهر- خبرنگاران - جمعی از پزشکان و فعالان مدنی شهرستان های رضوانشهر و تالش، با توجه به شیوع ویروس کرونا، خطاب به استاندار گیلان نامه سرگشاده ای تحت عنوان هر آن مدیری که می تواند باری از دوش مردم بردارد ارسال کردند.

خبرنگاران درخواست پزشکان و فعالان مدنی رضوانشهر و تالش از استاندار گیلان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از رضوانشهر، این نامه که به امضای 52 نفر از پزشکان و فعالان مدنی در در این دو شهرستان منتشر شده، آمده است: مسائل عظیم، آدمهای عظیم و تصمیمات آنی و حکیمانه ای می طلبد و کشور امروز با ویروس نادیده ای دست و پنجه نرم می نماید که متأسفانه عوارض و نتایج آن هر لحظه توسط مردم رویت می گردد. در این نامه آمده است:

همانگونه که واقف هستید استان گیلان یکی از استان های درگیر می باشد و شهرستان تالش از اشاعه هرچه بیشتر آن رنج می برد، کادر درمانی و مراکز درمانی در خط مقدم این مبارزه علاوه بر تقابل با ویروس کرونا، نبودن امکانات را هم به عنوان یکی از مسائل خود می بینند.

این عده در نامه خود نوشته اند: همراهی کادر درمانی و خیرین محترم شهرستان اگرچه دلگرم کننده است، اما قطعا کفایت نمی نماید و مردم منطقه انتظار دارند تا یاری های کشوری که در رسانه ها از آن صحبت می گردد (تنخواه بیست میلیارد تومانی) و اثرات آن را در بیمارستان های منطقه شاهد باشند.

در این نامه آمده است: فراهم کردن کلیه امکانات مورد احتیاج کادر درمانی از جمله، دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و غیره، به میزان مصرف واقعی مراکز درمانی، اعلام بسته های تشویقی و دعوت از عوامل دارای سابقه کار درمانی جهت استراحت کادر درمانی درگیر این بیماری و جلوگیری از یک فاجعه انسانی مورد تأکید است.

همچنین در این نامه آمده است: ضد عفونی کردن سطوح پر تردد شهری و دستگاه های خودپرداز بانکی و دیگر امکانات عمومی که شبانه روز توسط شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد، تعطیلی مراکز اداری و خدماتی که عدم فعالیت شان چندان تاثیری در امر خدمت رسانی به مردم نخواهد داشت و تداوم تعطیلی مراکز آموزشی و ورزشی تا زمان سیر نزولی رشد ویروس مورد تقاضا می باشد.

حضور مداوم بازرسان شبکه بهداشت و درمان در نانوایی ها و دیگر مراکزی که با ارزاق روزانه مردم تماس دارند، و اعمال سختگیری توصیه های بهداشتی نیز از دیگر موارد ذکر شده در این نامه خطاب به استاندار محترم گیلان است.

در ادامه آمده است: اجتناب از جلسات بی حاصل که جز اشاعه بیشتر بیماری نتیجه دیگری نخواهد داشت و حضور میدانی و جهادی مدیران جهت دلگرمی مردم و کادر درمانی، توجه بیش از پیش به ادارات فنی به ویژه اداره آب شهری و روستایی که قطعی احتمالی آب می تواند اثرات غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد و تهیه و توزیع ماسک، دستکش و گان بین همراهان بیماران بستری در بیمارستان، که ناچار به حضور در بالین بیمارشان هستند، به منظور پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس را خواستاریم.

در انتهای این نامه خطاب به استاندار گیلان آمده است: انطباق تمام تدابیر و تصمیمات اتخاذشده با پروتکل های علمی و جهانی مبارزه با بیماری کرونا در سطح این مناطق باید در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان های رضوانشهر و تالش با حدود 300 هزار نفر جمعیت، در غرب مرکز استان گیلان واقع شده اند که حدود نیمی از مردم این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند و رضوانشهر تنها یک بیمارستان 32 تختخوابی دارد که حتی در حد یک درمانگاه هم به مردم این منطقه خدمات نمی دهد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7306

به "خبرنگاران درخواست پزشکان و فعالان مدنی رضوانشهر و تالش از استاندار گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست پزشکان و فعالان مدنی رضوانشهر و تالش از استاندار گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید