خبرنگاران خبرنگار، پل مستحکم عبور از کرونا

به گزارش سهندبلاگ، تهران - خبرنگاران - ویروس کرونا دنیا را به تسخیر خود درآورده و خبرنگار به پل مستحکم جامعه برای عبور با احتیاط از روی کرونا تبدیل شده است؛ خبرنگارانی که گاهی از جسم و روح خود می گذرند، تا توان جامعه را برای مقابله بالا ببرند و حتی مسوولان را به راستا درست راهنمایی نمایند.

خبرنگاران خبرنگار، پل مستحکم عبور از کرونا

حکایت خبرنگاران سلامت در دوران شیوع کرونا شده این که حضرت حافظ می فرماید: دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخاست / گفت با ما منشین کز تو سلامت برخاست.

دنیای خبرنگاران سلامت حتی قبل از 30 بهمن، شده بود کرونا و اطلاع رسانی و آموزش و آگاهی جامعه در برابر ویروسی که کیلومترها آن طرف تر تازه جان گرفته بود و داشت آرام می آمد به سمت ما. هرچند این کوشش برای خبرنگاران هنوز هم ادامه دارد و هنوز هم هستیم و تا سرانجام هم خواهیم بود.

خبرنگاران سلامت از ابتدای شناسایی ویروس کرونا در کشور، از بیمارستان ها تا مراکز درمانی را گشته و نوشته و دردهای زیادی را دنبال نموده اند. هرچند اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند، اگر اتفاقی برای آنها بیفتد و نفس شان با کرونا گرفته گردد، در هیچ دسته و گروهی طبقه بندی نمی شوند.

آنچه خبرنگاران در حوزه سلامت یاد گرفته یا یاد خواهند گرفت، اطلاع رسانی صحیح و آموزش به جامعه است. قدرت تفکیک شایعه از واقعیت، اطلاع رسانی به موقع و درست و البته قدرت تحلیل برای واکنش در برابر آنچه خانواده ها را آزار می دهد.

خبرنگار سلامت باید بتواند جهتهای پر پیچ دولتی را به زبانی ساده بگوید تا مخاطبش بداند از کدام جهت می تواند ساده تر به نتیجه برسد و در کدام جهت هستند سودجویانی که برای مردم کیسه ای دوخته اند تا جیب شان را خالی نمایند و به چه کسی باید اعتماد نمایند و از چه کسی باید فاصله بگیرند.

ویروس کرونا باعث شد حتی ما خبرنگاران سلامت هم از راه دور همه را ببینیم. نشست های خبری وزارت بهداشت تقریبا از اوایل اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد و آن ابتدا تقریبا روزی 2 نشست خبری برگزار می شد و کم کم با توجه به گسترده تر شدن اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی، تعداد این نشست های خبری کم شد.

هرچند هنوز سووال هست و هنوز بسیاری از جهتها برای جامعه جهت مقابله با ویروس کرونا هموار نشده، اما خیلی از خبرنگاران از جسم و روح خود گذشته اند، تا جسم و روح جامعه سالم بماند و این گزافه گویی نیست.

امیدواریم روزی برسد که همه مان باشیم و خبر رفتن یکی یکی از عزیزان و دوستان مان را ننویسیم. به قول حضرت حافظ: ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است/ببین که در طلبت حال مردمان چون است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9794

به "خبرنگاران خبرنگار، پل مستحکم عبور از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرنگار، پل مستحکم عبور از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید