جشنواره انگور روستای هزاوه برگزار می گردد

به گزارش سهندبلاگ، در زمان برگزاری جشنواره انگور هزاوه، بنای منسوب به خاندان امیرکبیر که بعد از مرمت به موزه امیرکبیر و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان مرکزی تبدیل می گردد، آماده بازدید گردشگران و علاقه مندان است.

جشنواره انگور روستای هزاوه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی این استان، با اعلام این خبر اضافه کرد: این جشنواره برای نهمین بار در روستای هزاوه شهر اراک برگزار می گردد و به سبب اینکه برگزاری این مراسم با ایام ماه صفر مصادف شده نام آن به آیین شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه تغییر داده شده است.

او اضافه کرد: این جشنواره برای آشنایی گردشگران و علاقه مندان با تنوع و خواص درمانی انگور نهمین جشنواره انگور هزاوه اراک برگزار می گردد.

ایزدی گفت: آیین شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه از چهارشنبه 24 مهر با حضور مسئولان شهری و استانی ساعت 9 صبح شروع و فعالیت این مجموعه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح تا 21 شب ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: این مراسم در قالب گردهمایی بیش از 40 غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی از انگور برگزار و به منظور افزایش رونق مالی در این عرصه سایر محصولات محلی نیز در کنار انگور و مشتقات آن در غرفه ها ارائه می گردد.

او اعلام نمود: طرح محتوایی موزه امیر کبیر در حال تهیه است که پس از تهیه و تایید توسط اداره کل موزه های کشور قابلیت اجرایی خواهد یافت.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4568

به "جشنواره انگور روستای هزاوه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره انگور روستای هزاوه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید