توصیه هایی برای انواع حالات و بیماری های مختلف

به گزارش سهندبلاگ، از جمله موارد ارتوپدی که می توان در آنها با فیزیوتراپی یاری کرد، عبارت اند از: شکستگی استخوان ها و دررفتگی مفاصل، تعویض مفاصل، اختلالات اسکلتی عضلانی مثل: کمردرد و گرفتگی عضلات، آرتروز: زانو، شانه، ران و ستون فقرات و غیره، اختلال در ستون فقرات: اسکولیوز، کیفوز و اختلال ناحیه گردن مثل: تورتیکولیس هم ضایعات بافت نرم مثل پیچ خوردگی، پارگی لیگامان ها، پارگی مینیسک ها، فتق دیسک بین مهره ای و...

توصیه هایی برای انواع حالات و بیماری های مختلف

توصیه هایی برای انواع حالات و بیماری های مختلف

بیماران ارتوپدی

از جمله موارد ارتوپدی که می توان در آنها با فیزیوتراپی یاری کرد، عبارت اند از: شکستگی استخوان ها و دررفتگی مفاصل، تعویض مفاصل، اختلالات اسکلتی عضلانی مثل: کمردرد و گرفتگی عضلات، آرتروز: زانو، شانه، ران و ستون فقرات و غیره، اختلال در ستون فقرات: اسکولیوز، کیفوز و اختلال ناحیه گردن مثل: تورتیکولیس هم ضایعات بافت نرم مثل پیچ خوردگی، پارگی لیگامان ها، پارگی مینیسک ها، فتق دیسک بین مهره ای و...

بیماری های روماتولوژی

بیماری های مفاصل و بافت نرم را اصطلاحا بیماری های روماتولوژی می نامند و فیزیوتراپی در بیماران روماتولوژی می تواند مفید واقع گردد و از جمله این بیماری ها می توان به این موارد اشاره نمود: پولی میوزیت (التهابی است که در عضلات ایجاد می گردد)، درماتومیوزیت (تارهای عضلانی و پوست ملتهب می گردد)، اسپوندیلیت انکیلیوزان (التهاب ستون فقرات و بافت های مجاور آن) آرتریت روماتویید (التهاب مفاصل، رباط و کپسول مفصلی) و بیماری هایی مثل آرتروز زانو، ران و ستون فقرات، و اختلافات دیگر مثل بورسیت، کپسولیت، تندونیت، تنوسینویت، آرتریت ها و آرتروزها، سندرم بهجت و غیره.

اطفال

قریب به 10درصد از بچه هایی که به جهان می آیند دچار نوعی از معلولیت می باشند که با فیزیوتراپی به موقع می توان در معلولیت موجود اقدامات موثری را انجام داد. از جمله این معلولیت ها عبارت اند از: فلج مغزی، فلج اطفال، فلج زایمانی (ارب پالزی)، تور تیکولی (بچه هایی که با گردن کج به جهان می آیند)، اختلال در مچ پا (مثل کف پای صاف، و پا چنبری) و غیره.

بیماران بستری در بخش های بیمارستان

با توجه به اینکه وقتی بیماران عزیز در بیمارستان بستری می شوند از هر گونه حرکت عاجزند که در پی آن خشکی مفاصل و ضعف عضلات و هم تجمع ترشحات در ریه آنها و هم بیماری های زخم بستر آنها را تهدید می نماید و برای پیشگیری از به وجود آوردن این مسائل لازم است بعد از تجویز پزشک هر روز حداقل یک نوبت فیزیوتراپیست با انجام حرکات فعال و غیرفعال و هم تمرینات تنفسی و بعلاوه با ارایه هدایت های لازم از به وجود آوردن گرفتاری بیشتر پیشگیری کند و زمینه لازم برای توان بخشی بیمار را فراهم نماید.

بیماری های قلبی و تنفسی

فیزیوتراپی در بیماران تنفسی شامل اصلاح الگوی تنفسی تقویت عضلات سیستم تنفسی و تخلیه ترشحات داخل ریه و مجاری تنفسی و بعلاوه تحریک رفلکس سرفه و آموزش روش های تنفسی و تمرینات تنفسی و بعلاوه آموزش شرایط های خاص برای تخلیه ترشحات از ریه است.

سالمندان

با توجه به اینکه سالمندان عزیز با بالا رفتن سن و کاهش فعالیت روزانه دچار ضعف و ناتوانی می شوند لازم است زیر نظر فیزیوتراپیست ماهر به حرکت ورزشی ادامه داده و از بروز مسائل پیشگیری کنند. در سرانجام اشاره به این نکته لازم است که یکی از دلایل ثمر بخش بودن درمان بیماران در کشور های پیشرفته وجود ارتباط تنگاتنگ بین پزشک معالج از قبیل: جراح ارتوپد، جراح اعصاب، داخل اعصاب، متخصص روماتولوژی، متخصص قلب و عروق و متخصص ریه و جراح و ... با سایر کادر درمان همانند تیم توان بخشی (فیزیوتراپیست) است بنابرین اگر روزی بتوانیم بین پزشک معالج و فیزیوتراپیست ارتباط تنگاتنگ درمانی را بیش از پیش تقویت کنیم فیزیوتراپی می تواند گام بلندی را در درمان فیزیکی بیماران سکته مغزی، فلج اندام ها، آرتروز زانو، ضایعات مفاصل و ستون فقرات و عوارض شکستگی، ضایعات نخاعی، بیماران قلبی و عروقی و ریوی و ... بردارد.

منبع:www.salamat.com

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15397

به "توصیه هایی برای انواع حالات و بیماری های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای انواع حالات و بیماری های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید