تعطیلی تمامی برنامه های گردشگری در منطقه آزاد ارس

به گزارش سهندبلاگ، مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: انجمن های میراث تاریخی فرهنگی، هتل داران، راهنمایان گردشگری و توسعه گردشگری ارس جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد شدند تا اطلاع ثانوی هیچ فعالیت گردشگری نداشته باشند.

تعطیلی تمامی برنامه های گردشگری در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فاطمه منیری ضمن تشریح اقدامات اجرا شده در مورد مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: تا اطلاع ثانوی کاشانه مهمان ها، سوئیت ها، هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی توریست و مسافر پذیرش نخواهند کرد.

وی اضافه نمود: همچنین در راستای عدم نارضایتی مسافران، بر اساس بخشنامه همه این اماکن موظف به استرداد وجه کنسلی بدون جریمه بوده و این موضوع مستمرا این مورد توسط کارشناسان حوزه توریستی نظارت و ارزیابی می گردد.

وی در مورد مراکز پذیرایی گفت: به تمامی مراکز پذیرایی اعلام نموده ایم حتی المقدور ارائه خدمات ننمایند، مگر با اجرای کامل و دقیق پروتکل بهداشتی؛ ارائه هرگونه خدمات دخانیات و قلیان نیز در تمامی سفره خانه های سنتی و کافه رستوران ها ممنوع است.

مدیر توریستی سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه اضافه نمود: با توجه به هشدارهای در مورد پذیرش نشدن مسافران و توریستان توسط مراکز توریستی، با کسانی که بر خلاف مصوبات مقابله با کرونا اقدام می نمایند، برخورد قانونی می گردد.

وی ادامه داد: به شرکت نفت نیز اعلام شده در تمامی صندلی ها، سوختگیری توسط اپراتورها انجام گیرد و اپراتورها ملزم به استفاده از دستکش هستند.

منیری تشریح کرد: مراکز اقامتی و تاسیسات توریستی ارس جهت حمایت دولت و جبران خسارت در سامانه آمار و تاسیسات توریستی کشور ثبت نام نمایند.

مدیر توریستی میراث فرهنگی و صنایع دستی ارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تمامی مراکز اقامتی و تاسیسات حوزه توریستی ابلاغ شده است در سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار تاسیسات توریستی ثبت نام نمایند.

وی گفت: این امر در راستای حمایت دولت از خسارت تعطیلی این مراکز جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می گیرد.

منیری در سرانجام با اشاره به این که تمامی مکان های توریستی و تاریخی به طور متناوب ضدعفونی و گندزدایی می گردد، اضافه نمود: تمامی برنامه های حوزه توریستی منطقه آزاد ارس به بعد از فرایند ریشه کنی ویروس کرونا موکول شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک همچون سال های قبل بتوانیم میزبان خوبی برای توریستان ارس باشیم.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7437

به "تعطیلی تمامی برنامه های گردشگری در منطقه آزاد ارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی تمامی برنامه های گردشگری در منطقه آزاد ارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید