تالاب بین المللی شادگان پس از 26 سال خشکسالی سیراب شد

به گزارش سهندبلاگ، آبادان - خبرنگاران - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با تایید پرآب و سیر آب شدن تالاب بین المللی شادگان در جریان سیل اخیر بعد از 26 سال خشکسالی گفت: به منظور حفظ مقدار آب مورد احتیاج این تالاب ، میزان خروجی آب تالاب بین المللی شادگان به سمت خورها متناسب با سطح آب تالاب کنترل می گردد.

تالاب بین المللی شادگان پس از 26 سال خشکسالی سیراب شد

رحیم مجدمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تمامی نقاط تالاب بین المللی شادگان متاثر از سیلاب زیرآب رفته و تالاب در وضعیت آبی بسیار خوبی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: میزان آب ورودی به تالاب در جریان سیل اخیر به اندازه ای بود که برای کاهش اثرات ناشی از سیل در روستای مجاور تالاب بخشی از آب به سمت خورها و خلیج فارس راهنمایی شد.

مجدمی گفت: کارگروهی برای تنظیم میزان خروجی آب از تالاب شادگان تشکیل شد و میزان خروجی آب از کالورت ها در امتداد جاده آبادان به ماهشهر متناسب با سطح آب تالاب تنظیم می گردد.

وی اضافه نمود: سطح آب در قسمت شمالی تالاب که از رودخانه جراحی تغذیه می گردد نسبت به قسمت جنوبی که روان آبهای سیل اخیر در خوزستان به آن راهنمایی شده کمتر است و خروجی آب در این منطقه بسته شده تا آب در این منطقه به تعادل برسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت:در حال مدیریت خروجی آب از تالاب شادگان هستیم.

به گزارش خبرنگاران در جریان سیل اخیر در استان خوزستان سرریز تالاب شادگان سیل را به روستاها کشاند.

تالاب شادگان وسیع ترین تالاب کشور است که به وسیله خورهای متعدد به خلیج فارس متصل می گردد.

این تالاب با آب شیرین ، لب شور و آب شور ، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان ، پرندگان ، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

تالاب شادگان در منتهی الیه رودخانه جراحی و رابط میان این رودخانه و خلیج فارس است.

این تالاب در شروع فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از 110 گونه گیاهی ، 174 گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری ، 36 گونه پستاندار ، سه گونه دوزیست و 9 گونه خزنده است.

تالاب بین المللی شادگان در 105 کیلومتری جنوب اهواز قرار گرفته است و از شمال به شادگان ، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین ، آبادان و آب های خورموسی محدود می گردد.

3015/6068

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1566

به "تالاب بین المللی شادگان پس از 26 سال خشکسالی سیراب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب بین المللی شادگان پس از 26 سال خشکسالی سیراب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید