به دنبال افزایش مرغوبیت مدال ها در پارالمپیک هستیم

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم وزنه برداری جانبازان و معلولان، گفت: از کسب سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو اطمینان داریم اما هدف ما افزایش مرغوبیت مدال ها است.

به دنبال افزایش مرغوبیت مدال ها در پارالمپیک هستیم

بابک محمدی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: برای اعزام وزنه برداران جانباز و معلول به رقابت های دنیای در قزاقستان سه مرحله اردو در نظر گرفته شده است. مرحله خاتمهی اردو اوایل تیرماه و متصل به اعزام ورزشکاران به رقابت های دنیای برگزار خواهد شد.

وی در مورد حضور چهره های جدید در اردوی تیم ملی گفت: برای پارالمپیک 2020 توکیو به فرد سهمیه داده می گردد، در دو سال گذشته وزنه برداران ثابتی به اردوهای تمرینی دعوت می شدند که دو مرحله از رقابت های گزینشی بازی های پارالمپیک را در مکزیک و ژاپن پشت سر گذاشتند و باید در دو مرحله دیگر نیز شرکت نمایند.

محمدی گفت: البته این موضوع به معنای چشم پوشی از چهره های جدید نیست بلکه کوشش داریم تا با دعوت از نخبگان این رشته زمینه را برای درخشش ظرفیت های وزنه برداران معلولان ایرانی در رقابت های دنیای مهیا کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ادامه داد: برای کسب سهمیه در وزن های مختلف هیچ مسئله ای نداریم چون رکورد وزنه برداران ایرانی در سطح بالای دنیا است. راهبرد اصلی افزایش مرغوبیت رنگ مدال ها در پارالمپیک توکیو نسبت به دوره های گذشته است که نقش مهمی در ارتقای صندلی کاروان ایران در جدول توزیع مدال ها خواهد داشت.

محمدی در خاتمه با اشاره به قانون پارالمپیک برای اعزام یک نفر در هر وزن توضیح داد: تابع قانون هستیم و رقابت انتخابی درنهایت تعیین نماینده مسافران توکیو است.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی معلولان دنیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی پارالمپیک 2020 توکیو به شمار می رود که تیرماه سال جاری در شهر نور سلطان (آستانه) پایتخت کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.

نخستین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا از سه شنبه در محل فدراسیون شروع و تا 6 اردیبهشت ادامه دارد.

مجید فرزین، نادر مرادی، سید حامد صلحی پور، روح الله رستمی، سامان رضی، امیر جعفری، سید یوسف یوسفی، منصور پورمیرزایی، علی اکبر قریب شی و سیامند رحمان 10 وزنه بردار دعوت شده به این اردو هستند.

تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران در پارالمپیک 2016 ریو 2 مدال طلا و یک برنز کسب کرد.

ورزشی**2052**1067**9129

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1258

به "به دنبال افزایش مرغوبیت مدال ها در پارالمپیک هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال افزایش مرغوبیت مدال ها در پارالمپیک هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید