بهترین مناظری که می توانید در جهان ببینید (2)

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: برکسی پوشیده نیست که سیاره ما مکان فوق العاده زیبایی است. جهان پر از شگفتی های طبیعی، پارک ها و آثار باستانی است که چشم اندازی تماشایی برای ما می سازند. بعضی از این مکان ها را حتما باید دید حتی اگر شده در فیلم و عکس. در این مطلب با بهترین مناظری آشنا می شوید که در جهان می توانید ببینید.

بهترین مناظری که می توانید در جهان ببینید (2)

ژاپن: کیوتوی باستان

کیوتو که تا اواسط قرن نوزدهم پایتخت ژاپن بود، پر از معماری های مذهبی و سنتی و باغ های سرسبزی است که در فرهنگ ژاپن اهمیت زیادی دارند.

اردن: شهر باستانی پترا

معماری و کنده کاری های باستانی پترا، این شهر باستانی را پر از مناظر منحصربه فرد و تماشایی می نماید.

مالزی: ژئوپارک جهانی لنکاوی (لنکاوی)

تپه های سرسبز و جنگل بارانی ژئوپارک لنکاوی مالزی آن را میراث زیبا و خاص یونسکو می نماید. این ژئوپارک پر از ساحل، خور، صخره مرجانی، غار و سنگ آهک است.

مونته نگرو: منطقه کوتور

کوتور یک منطقه طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که در میراث جهانی یونسکو به خاطر ویژگی های معماری باستانی و مناظر صخره ای فوق العاده اش ثبت شده است.

مراکش: میدان جامع الفنا

میدان جامع الفنای مراکش به عنوان بخشی از فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشر یونسکو، نماد معنادار و مشهور تاریخ و فرهنگ این شهر است.

میانمار: شهر باستانی باگان

قدمت آثار باستانی شهر باگان به قرن های 11 و 13 می رسد. منظره منحصربه فرد باگان محل هنر مقدس بودایی، معابد و زیارتگاه های مذهبی می باشد.

نیوزیلند: دریاچه تاکاپو

دریاچه تاکاپو در نیوزیلند یک دریاچه یخچالی با مناظر باورنکردنی در روز و آسمان زیبا و روشن در شب است.

نروژ: اسکله بریگن در برگن

اسکله بریگن در نروژ یک منطقه تاریخی است که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می گردد. این شهر بندری بعد از آتش سوزی سال 1702 بازسازی شد و امروزه، ساختمان های قرون وسطایی آن و نما های رنگارنگ آن بازتاب زیبایی در آب ایجاد می نمایند.

پاناما: پارک ملی کویبا

اکوسیستم پارک ملی کویبا پر از مناظر باورنکردنی از آب های آبی زلال است. این پارک یکی از آخرین پناهگاه های اصلی گونه های نادر و در حال انقراض گرمسیری آمریکا است.

پرو: ماچو پیچو

ماچو پیچو یکی از معروف ترین مناظر است و در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. ماچوپیچو بین کوه های آند و حوضه آمازون واقع شده است و سایت باستان شناسی در امپراتوری اینکای باستان است. ماچوپیچو یکی از عجایب هفتگانه جهان و پر از آثاری است که سبک زندگی مردم اینکا را مستند نموده است.

سنت لوسیا: قله های آتشفشانی پیتون

قله های پیتون ساختار های آتشفشانی دیدنی در جزیره کارائیبی سنت لوسیا هستند.

سنگاپور: بیشه درختان غول پیکر

بیشه درختان غول پیکر سنگاپور تعدادی سازه حدودا 49 متری است که منظره دیدنی از شهر ارائه می دهند.

اسپانیا: آسیاب های بادی لامانچا

این آسیب های بادی مشهور که منطقه لامانچا در اسپانیا را زینت می دهند، هم از نظر ماجراهای افسانه ای و هم از نظر زیبایی فوق العاده هستند.

اسپانیا: شهر تاریخی تولدو (Toledo)

شهر تولدو در اسپانیا بیش تاریخچه ای 2000 ساله دارد. تولدو مناظر فوق العاده ای از آثار تاریخی و مذهبی و قلعه های قرون وسطایی دارد.

ویتنام: ژئوپارک جهانی Non nuoc Cao Bang

این ژئوپارک جهانی یونسکو با منظره باشکوه آبشار، دریاچه و گونه های گیاهی متنوع شناخته می گردد.

اسپانیا: معدن طلای باستانی لاس مدولاس (Las Médulas)

این سایت میراث جهانی یونسکو در منطقه لئون اسپانیا کوه های رُسی زیبایی دارد که بقایای ابزار و روش های استخراج طلا در رم باستان را در خود دارد.

سوئیس: کوه های آلپ

بزرگترین یخچال اروپا در رشته کوه آلپ سوئیس واقع شده است. عظمت کوه های آلپ قرن ها الهام بخش هنر و موسیقی و ادبیات بوده است.

تایلند: شهر تاریخی آیوتایا

بقایای شهر تاریخی آیوتایا شامل معابد و ساختمان های قرن چهاردهمی می گردد. این شهر در فستیوال فانوس تایلند دیدنی تر هم می گردد.

انگلستان: استون هنج

یونسکو استون هنج را از نظر معماری پیچیده ترین حلقه سنگی ماقبل تاریخ در جهان می داند. اثر باستانی استون هنج در انگلستان منظره تاریخی زیبایی دارد.

انگلستان: منظره رودخانه تیمز از چشم لندن

چرخ و فلک چشم لندن منظره پانورامای شهر، ساعت بیگ بن، خانه مجلس و رودخانه تیمز ارائه می دهد.

ایالات متحده: پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیا

پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیا با چشم انداز دریاچه، دره، صخره و آبشار شناخته می گردد و پر از مناظر فوق العاده برای اکتشاف است.

ایالات متحده: پارک ملی گرند کانیون در آریزونا

پارک ملی گرند کانیون نماینده تاریخ دو میلیارد ساله زمین شناسی است. این دره ها توسط رودخانه کلرادو ایجاده شده اند و یکی از زیباترین مناظر جهان به شمار می روند.

ایالات متحده: خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت در پنسیلوانیا

یونسکو در سال 2019 ساختمان قرن بیستمی فرانک لوید رایت را به فهرست میراث جهانی خود افزود. خانه آبشار یکی از طراح های فوق العاده لوید رایت در پنسیلوانیا است.

زامبیا و زیمبابوه: آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا بزرگترین پرده آبشار جهان را دارد و دره های باریک متعددی دارد که به مرور زمان در اثر ریزش آب ایجاد شده اند. این شگفتی طبیعی آفریقا در نوع خود منحصربه فرد است.

منبع: insider

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2554

به "بهترین مناظری که می توانید در جهان ببینید (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناظری که می توانید در جهان ببینید (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید