بعیدی نژاد: نفتکش گریس 1 به زودی منطقه جبل طارق را ترک می نماید

به گزارش سهندبلاگ، سفیر ایران در لندن با تأیید آزادی نفتکش گریس 1 گفت: تمام مقدمات و تمهیدات فنی لازم برای حرکت نفتکش به دریای آزاد تامین شده و به زودی منطقه جبل طارق را ترک خواهد نمود.

بعیدی نژاد: نفتکش گریس 1 به زودی منطقه جبل طارق را ترک می نماید

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن لحظاتی پیش در توئیتی نوشت: لحظاتی پیش با تصمیم مقامات جبل طارق و تایید دادگاه، نفتکش حامل نفت ایران از توقیف غیرقانونی آزاد شد.

وی اضافه نمود: کشورمان در تمامی40 روز گذشته با مشارکت نهادهای ذیربط داخلی تحت مدیریت وزارت خارجه گفتگوهای مستمری در سطح سیاسی،حقوقی و فنی با طرف انگلیسی برای برطرف این اقدام غیرقانونی انجام داد.

کشتی به زودی جبل طارق را ترک می نماید

به گزارش فارس، سفیر ایران در توئیتی دیگر نوشت: آمریکا با کوششهای مذبوحانه آخرین لحظه خود قصد داشت مانع برطرف توقیف نفتکش گردد که با شکست تحقیرآمیزی روبرو شد. با کوشش های روزهای گذشته تمام مقدمات و تمهیدات فنی لازم برای حرکت نفتکش به دریای آزاد نیز تامین شده است و کشتی به زودی منطقه جبل طارق را ترک خواهد نمود.

به گزارش فارس، نفتکش گریس 1 حامل نفت خاک ایران 13 تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و بر برطرف توقیف هر چه سریعتر آن تاکید نمود.(جزییات بیشتر) آزادی این نفتکش در حالی صورت گرفت که آمریکا در آخرین لحظات کارشکنی هایی را برای ممانعت از برطرف توقیف آن صورت داد که با شکست روبرو شد.

روزنامه سان بامداد امروز پنجشنبه گزارش داد که گریس 1 امروز آزاد می گردد. با این وجود، دیوان عالی جبل طارق صبح امروز خاطرنشان کرد که واشنگتن اتهامات تازه ای علیه این کشتی ارائه نموده و توقیف این کشتی را خواهان شده است.

شبکه یورونیوز روز پنج شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت محلی جبل طارق نوشت واشنگتن درخواست نموده است که نفتکش گریس 1 به نفع آمریکا توقیف گردد. این مقام ارشد به یورونیوز گفته بود: ایالات متحده بر اساس شماری از ادعاهایی که به دولت جبل طارق ارائه نموده، درخواست نموده است که این کشتی توقیف گردد و قرار است این ادعاها امروز ساعت 4 عصر به وقت محلی مورد آنالیز قرار گیرد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3024

به "بعیدی نژاد: نفتکش گریس 1 به زودی منطقه جبل طارق را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: نفتکش گریس 1 به زودی منطقه جبل طارق را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید