بخشی از یک سیستم ایمپلنت مغزی توسط محققان ایرانی ساخته شد

به گزارش سهندبلاگ، یک سیستم ایمپلنت مغزی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. محققان کشور پیروز به طراحی و ساخت باتری لیتیوم یون شدند تا به زودی شاهد طراحی و ساخت این سیستم به صورت بومی در داخل کشور باشیم.

بخشی از یک سیستم ایمپلنت مغزی توسط محققان ایرانی ساخته شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیستم ایمپلنت مغزی با کاربردهای متفاوت در حوزه های پزشکی، توانبخشی، بازتوانی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که در حوزه پزشکی می توان از این سیستم و با تحریک عمقی مغز، بیماری پارکینسون را درمان کرد. ثبت سیگنال های عصبی یا تحریک سلول های عصبی کاری است که این سیستم انجام می دهد.

ایمپلنت مغزی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. پروژه فراوری الکترودها و باتری سیستم تحریک عمقی مغزی یکی از برنامه های مورد حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

بر این اساس محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حمایت این ستاد پیروز به طراحی و فراوری نوع جدیدی از باتری لیتیوم یون شدند.

این باتری ها کار توان دهی و فراوری انرژی ابزارهای قابل کاشت در مغز را دارند. از ویژگی های این باتری قابلیت شارژ مجدد است که آن را تبدیل از طریق ای مناسب برای ابزارهای قابل کاشت همچون تحریک کننده های عمقی مغز می نماید.

با این اقدام محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک گام دیگر برای طراحی سیستم های ایمپلنت مغزی در داخل کشور برداشته شد تا به زودی این ایمپلنت ها به صورت بومی در داخل کشور طراحی و فراوری شوند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1837

به "بخشی از یک سیستم ایمپلنت مغزی توسط محققان ایرانی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از یک سیستم ایمپلنت مغزی توسط محققان ایرانی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید