با صنعتگر و سرمایه گذار رو راست باشیم

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل ورزش و جوانان فارس که معتقد است تمام واقعیت های ورزش را بیان نکرده ایم و زمان زیادی صرف حواشی ها شده است، تاکید کرد که باید واقعیت هزینه کردها در هر بخش از ورزش به مردم گفته شود، اینکه تیم داری در سطح حرفه ای چه میزان هزینه و چه عوایدی دارد.

با صنعتگر و سرمایه گذار رو راست باشیم

حیدرعلی کامیاب با حضور در جهاددانشگاهی فارس ضمن دیدار با رئیس این نهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تیم های ورزشی هزینه زیادی ندارند، اضافه کرد: با یک میلیارد تومان می توانیم قهرمان بسیاری از رشته های ورزشی در کشور شویم .

وی با تصریح بر اینکه به دنبال غوغا سالاری نیستم و اینکه گفته می شود سالانه میلیاردها تومان برای یک تیم ورزشی نیاز است، صحت ندارد، گفت: این کار نوعی پولشویی و فرافکنی است و اگر از هزینه های حداقل خوب استفاده شود، بهترین بهره وری را خواهیم داشت .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه بزرگنمایی در هزینه کردها موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران از حمایت تیم های ورزشی بترسند، گفت: نیاز به روشنگری در این باره داریم .

کامیاب ادامه داد: هم اینک دو تیم فوتبال در لیگ دسته یک داریم که اگر مستندات هزینه کردها را بیاورند تعیین می شود که سر جمع هزینه های آنها در طول یکسال به یک و نیم میلیار تومان هم نمی رسد، اما بزرگنمایی های آنها باعث ترس از ورود صنعتگران و حمایت آنها برای تامین مالی شده است .

وی با بیان اینکه هیچگاه واقع نگر نبوده ایم، عنوان نمود: اگر با صنعتگر و سرمایه گذار رو راست باشیم و آنچه که نیاز است به آنها سپرده شود به نتایج خوبی خواهیم رسید.

کامیاب با بیان اینکه میلیون ها نفر امروز در رشته های ورزشی امرار معاش می کنند، عنوان نمود: اگر قرار باشد دولت همه هزینه ها را متقبل شود پس خود او هم تیم داری و مدیریت از رشته ها را بر عهده می گیرد.

وی اضافه کرد: برون سپاری دولت در تیم های ورزشی برای کاهش مدیریت های دولتی در ورزش است .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه برای هر کار بزرگ نیاز به برنامه و نیروهای انسانی قوی و متخصص داریم، گفت: امروز بزرگترین سرمایه در جهان نیروی انسانی مجرب است.نیروی انسانی مهمترین مؤلفه پیشرفت و توسعه در همه عرصه ها به ویژه ورزش است .

به گفته کامیاب، اقتصاد و مدیریت از دیگر ملاک هایی است که توفیقات زیادی را در ورزش ایجاد می کند.

وی که اعتقاد دارد پیدا کردن یک مدیرعامل سخت تر از تامین منابع مالی است، اظهار کرد: علی رغم وجود مدعی اما کسی که بیاید و تغییر ایجاد کند نداریم و در واقع مدیر کم داریم .

جوانان تحصیلکرده خارج از گود قرار دارند

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بیشترین توصیه های وزارت متبوع بر استفاده از جوانان است، گفت: جوانان تحصیلکرده زیادی در کشور وجود دارد که خارج از گود هستند، در حالی که باید در کنار مدیران قرار گیرند.

کامیاب اضافه کرد: بیانیه گام دوم رهبری به عنوان یک سند چشم انداز در همه بخش ها مدنظر باشد. سیاست های سال 98 باید بر اساس این بیانیه ترسیم شود و شروع به کادر سازی و تربیت مدیران در حوزه های مختلف ورزشی کنیم .

وی همچنین با بیان اینکه تمام موسسات آموزش عالی زیرمجموعه وزارت علوم رشته مدیریت ورزشی را در ساختار آموزشی لحاظ کرده اند، تاکید کرد: باید محتوای آموزشی در دانشگاه ها تغییر کند، زیرا به مدیر اجرایی نیاز داریم که بلد باشد چگونه خلق ثروت و کارآفرینی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: در دانشگاه ها جوانان کار تربیت نمی شوند بلکه معلمان خوبی تربیت شده اند که تنها خوب سخن می گویند اما خود نمی توانند کاری را از پیش ببرند .

کامیاب همچنین یادآور شد: در حالی که تا سال 94 تنها 540 باشگاه ورزشی در استان وجود داشت اما امروز به یک 1008 باشگاه رسیده و فارس در این حوزه جزو استان های پیشرو در تعداد باشگاه های ورزشی است .

ساخت یک سالن بسیار راحتتر از جلب اعتماد جوانان است

وی با تصریح بر این نکته که ساخت یک سالن برای ما بسیار راحتتر از جلب اعتماد جوانان است، گفت: توسعه چشمگیر سازمان های مردم نهاد نشان از اعتماد جوانان است .

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان فارس، پایتختی جوانان جهان اسلام یک ثروت بسیار مهم برای شهر شیراز بود و آیندگان در خصوص آن قضاوت خواهند کرد.

کامیاب با بیان اینکه فارس تنها استانی است که در هفته جوان سال آینده 5 خانه جوان را افتتاح خواهد کرد، گفت؛ خانه جوان مرکزی برای توانمندسازی جوانان است که می تواند به یک پایگاه گردشگری نیز تبدیل شود.

وی یادآور شد: برترین کارآفرین کشور و بهترین سمن های گردشگری ایران متعلق به سمن های مردم نهاد استان فارس است .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین با بیان اینکه فارس در جذب اعتبارات و تسهیلات سرمایه گذاری رتبه نخست کشور را دارد، گفت که تا کنون بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات برای سازمان های مردم نهاد گرفته شده است .

کامیاب با تصریح بر اینکه از نظر وجدانی پس از واگذاری مسئولیت فعلی راحت و راضی هستم، گفت: از ابتدای تصدی مسئولیت ورزش و جوانان فارس تلاش کرده ام که سهم جوانان را به ورزش ندهم.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1001

به "با صنعتگر و سرمایه گذار رو راست باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با صنعتگر و سرمایه گذار رو راست باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید