بازی دولت برای اخذ عوارض از شهروندان جهت هوشمندسازی دستگاه ها

به گزارش سهندبلاگ، هاشمی گفت: دولت می خواهد برای هوشمندسازی دستگاه های مختلف پول بگیرد، اما در این حوزه سرعتی از خود نشان نمی دهد.

بازی دولت برای اخذ عوارض از شهروندان جهت هوشمندسازی دستگاه ها

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره عملکرد مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی گفت: اگرچه اقدام هایی در جهت هوشمندسازی تهران اجرا شده و در بارسلون اسپانیا مورد تقدیر نهاده شد، اما باید به این نکته توجه کنیم که چطور می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در بحث هوشمندسازی تبادل داده ها با ارگان ها مهم است، توضیح داد: اقدام هایی در حوزه صدور پروانه به صورت الکترونیک اجرا شده است، اگرچه در گذشته در بازه زمانی 120 روزه پروانه صادر می شد، اما امروز باید با گذشت از گردنه استعلامات گوناگون پروانه را در بازه زمانی یک سال و نیم صادر کنیم.

هاشمی رفسنجانی بیان نمود: حال اگر بخواهید مالیات خود را پرداخت و ملکی را معامله کنید، برای استعلام از اداره مالیات از محضر نامه ای به شما می دهند و اگر این ملک برای نهادی چون جهاد کشاورزی باشد نامه ای دیگر دست شما می دهند که بروید از آن ارگان نیز استعلام بگیرید.

نگاه جالب رئیس جمهور اسبق به هدفمندی یارانه های و توسعه حمل و نقل عمومی

او با تأکید بر اینکه اخذ مجوز های لازم احتیاج به رفت و آمد طولانی دارد، ادامه داد: ما در این حوزه شاهد هستیم که دولت می خواهد پول بگیرد، اما در پولی که از مردم می خواهد بگیرد سرعتی از خود نشان نمی دهد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به هوشمندسازی نهاد ها به صورت جداگانه اظهار کرد: تبادل اطلاعات بین دستگاهی در حوزه هوشمندسازی باید به صورت جدی انجام گردد و باید به این نکته توجه کنیم که اگر کاری می توان کرد که مردم از خانه اسناد خود را در حوزه های مختلف بارگذاری نمایند، چرا باید آن ها را به ادارات مختلف بکشانیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه هماهنگی بین دستگاهی وجود ندارد، گفت: هر نهادی به صورت جداگانه برای خود هوشمندسازی را انجام داده، اما تبادل اطلاعات بین دستگاهی انجام نمی گردد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5560

به "بازی دولت برای اخذ عوارض از شهروندان جهت هوشمندسازی دستگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی دولت برای اخذ عوارض از شهروندان جهت هوشمندسازی دستگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید