بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان حوزه آب گسترش می یابد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای شتاب دادن به شکل گیری زیست بوم این حوزه دست به کار شده است. این ستاد به تازگی تفاهم نامه ای را با یک شرکت دانش بنیان امضاء کرده تا از ظرفیت این شرکت در این حوزه بهره بیشتری برده شود.

بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان حوزه آب گسترش می یابد

استفاده از ظرفیت های فناوری، مالی و علمی دو طرف برای فعال کردن توانمندی های بالقوه و توسعه همکاری ها در حوزه های فناوری نوین، توسعه گردشگری در تاسیسات آبی، صدور خدمات فنی و مهندسی موضوع این تفاهم نامه همکاری است.

اما موضوع مهمی دیگری که در این تفاهم نامه مهم است اقدامی در راستای تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه آب است. توسعه شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده های تخصصی حوزه آب، برق و انرژی در آن با تمام توان دنبال می شود. همچنین در ادامه از فروش محصولات فناورانه آنها نیز حمایت می شود.

علاوه بر این موارد، محورهای دیگری مانند توسعه بازار بین المللی خدمات فنی و مهندسی، هم افزایی در راستای استفاده از ظرفیت صندوق های پژوهش و فناوری، اجرای طرح پژوهشی مشترک در حوزه فن آوری های نوین آب، برق، انرژی و محیط زیست و جذب سرمایه گذار و منابع مالی در طرح سد و نیروگاه ها در این تفاهم نامه دنبال می شود.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5783

به "بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان حوزه آب گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان حوزه آب گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید